استاندار يزد در جلسه مدیریت مصرف آب که با هدف بهینه سازی مصرف آب بخش کشاورزی استان برگزار شد، موارد مد نظر برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی استان را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "سید محمد میر محمدی" عصر دوشنبه 19 خرداد، در جلسه مدیریت مصرف آب که با هدف بهینه سازی مصرف آب کشاورزی برگزار شد، به موارد مد نظر برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی استان اشاره کرد.
استاندار با در نظر داشتن صرفه جویی در مصرف آب، گفت: با توجه به منابع آبی موجود، به نظر می رسد که از این پس باید بحث کف شکنی در استخر های استان منتفی شود.
میر محمدی افزود: برای مدیریت در مصرف آب، باید از برداشت آب از چاه های غیر مجاز جلوگیری شود و همچنین لازم است در شناسایی چاه هایی که باید از چرخه خارج شوند نیز اقدام شود.
به گفته وی، بحث پساب ها و سیستم آب شبکه فاضلاب شهری، بحث پخش سیلاب، اجرای طرح های آبخیز داری و افزایش سطح سفره زیر زمینی باید در تدابیر مدیریتی دیده و برای حفظ سطح ایستابی موجود نیز تلاش شود.
وی گفت: لازم است که توسعه کمی و کیفی محصولات کشاورزی نیز از نظر سطح و نه از نظر عملکرد، لحاظ شود.

مقام ارشد استان همچنین با اشاره به مواقع اضطراری قطعی آب در استان، گفت: لازم است استفاده از آب بسته بندی شده در استان ترویج یابد.
گفتنی است که در این جلسه آمار هایی از وضعیت فعلی مصرف آب بخش کشاورزی استان ارایه شد و در خصوص اجرای طرح مدیریت بهینه سازی مصرف آب کشاورزی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.


> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا