معاون برنامه ريزي استاندار يزد گفت: بنياد بركت ظرفيت بسيار مطلوبي دارد و در سطح كشور سرمايه گذاريهاي زيادي را انجام داده است كه با بازگشت سرمايه همراه بوده است و تعهدات نيز به خوبي صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا بابايي" روز سه شنبه 20 خرداد ماه در جلسه اي در خصوص معرفي بنياد بركت، با اشاره به حضور سرمايه گذاران پروژه هاي نيمه تمام به ارزش زير 100 ميليارد تومان در اين جلسه، گفت: بنياد بركت 25 درصد از بودجه مورد نياز پروژه هاي نيمه تمام را در اختيار متقاضي قرار خواهد داد و مابقي با 25 درصد آورده سرمايه گذار و 50 درصد تسهيلات بانكي تامين خواهد شد.
بابايي جايگاه اقتصادي استان در سطح كشور را مطلوب ارزيابي كرد و ادامه داد: سهم استان از ارزش افزوده و اقتصاد كشور مطلوب است كه بايد مورد توجه بيشتر قرار گيرد.
وي مراحل كمك بنياد بركت به سرمايه گذاران را پس از اعلام درخواست، معرفي به كميته مرتبط با اين مقوله در استانداري بيان كرد و گفت: در نهايت  بنياد بركت پس از مشاركت در طرح كناره گيري خواهد كرد.
بنیاد برکت، مجموعه ای است تحت حمایت ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری، به منظور کمک و همیاری برای بهبود و ارتقا توانمندی اقتصادی و کارآفرینی افراد، گروه ها و واحدهای کسب و کار مستعد فعـالیت و فاقد دانش و مهــــارت لازم، در مناطـــق کـمتر توسعه یافته و محــروم، در راسـتای تحقـق اهــداف سـند چشـم انداز جمـهــوری اسـلامی ایران تشکیل گـردیده است.
گفتني است بنیاد برکت در افــق سند بیست سـاله جمهـوری اسـلامی ایران، با بهـره مندی از امکـانات و توانمندی هـای بالقـوه و بالفعـل کـارآفرینان و بهره گیری کامل از پتانسیل های سازمان های غیر دولتی و عام المنفعه، قصد دارد در توزیع مناسب درآمد و ایجاد فرصت های برابر، به دور از فقــر و تبعـیض و بهــره مند از رشـد پر شتاب و مستمــر اقتصــادی و ارتقـا نسبی سطــح درآمـد سـرانه و رسیدن به اشتغـال کامل در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، اقدامات موثری را به انجام برساند.
لازم به ذكر است هدف راهــبردی بنیاد برکت، ایجاد 10 هــزار فرصت شغلی جدید در افـق چشم انداز در مناطق محـروم و کمــتر توسعه یافته از طریق اجرای طـرح ها و پروژه های توانمند سازی و کارآفرینی با جلب مشارکت سازمان های غیر دولتی و عام المنفعه می باشد.
عدم تصدی گــری و استفـاده کـامل از توان سـازمـان هـای غیر دولتی و عـام المنفعه و اشخـاص حقیقی و حقوقی کـارآفرین در طرح ها و پروژه های توانمند سازی اقتصادی از طرق:
1.    کمک به تهیه طرح های توسعه منطقه ای از طریق ارائه مشاوره اقتصادی و فنی و کاهش ریسک سرمایه گذاری
2.    مشارکت در سرمایه گذاری طرح های دارای توجیه اقتصادی و فنی دارای مزیت نسبی، تا حداکثر 49 درصد از منابع غیر بانکی
3.    ارتقاء توانمندی، دانش و مهارت شرکای بنیاد از طریق ارائه آموزش و مشاوره های حقوقی، فنی، مالی و بازرگانی
4.    خروج از پروژه پس از 2 تا 5 سال از زمان آغاز پروژه از طریق واگذاری سهام به شرکاء یا افراد بومی به منظور مشارکت افراد بومی در مدیریت و سرمایه گذاری در مناطق محروم

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا