به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، اعضای این هسته شامل مدیران کل امور اقتصادی و دارایی، امور مالیاتی ، گمرک،  بیمه ها ، بانک ها و سه نفر از اساتید رشته اقتصاد دانشگاه یزد می باشند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در نخستین نشست این هسته در دوره جدید با تاکید بر وحدت و انسجام در فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی حوزه اقتصاد، خواستار توجه به اولویت های پژوهشی این بخش شد.

" مراد علی میر " افزود: دستگاههای اقتصادی اولویت های پژوهشی خود را معرفی و با همکاری دانشگاهها آن را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه در قانون بودجه اعتباراتی برای انجام طرح های تحقیقاتی مشخص شده و یک تا سه درصد اعتبارات هر دستگاه به فعالیت های پژوهشی اختصاص دارد افزود: اولویت های پژوهشی دستگاهها مشخص است و باید از پتانسیل دانشگاهها در این زمینه استفاده شود.

وی بر ارتقای سطح کیفی فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی دانشجویی و دانشگاهی و کار بردی کردن آن تاکید کرد و اظهار داشت: یزد، جایگاه ویژه ای در انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی دارد و ما تلاش خواهیم کرد تا دستگاهها منابع مالی مشخص شده در قانون بودجه را به این سمت هدایت کنند.

این مقام مسئول همچنین خواستار اجرایی شدن آئین نامه هسته پژوهش ابلاغی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی توسط هسته پژوهش استان شد و گفت: در این آیین نامه اولویت های پژو.هشی در بخش های مختلف بازار سرمایه، بیمه ها، بانک ها ، گمرک و امور مالیاتی مشخص شده و هسته پژوهش باید آن بپردازد.

هدف از تشکیل هسته پژوهشی اقتصادی در استان ها،  فراهم آوردن بسترهای لازم برای تقویت و استمرار فعالیت های پژوهشی، مطالعاتی و تحقیقاتی در واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان، آماده سازی این واحدها به شناخت مسایل و مشکلات امور اقتصادی استان، تقویت این واحدها در جهت انجام مطالعات و پژوهش های کاربردی و مشاوره ای و تجزیه و تحلیل مسایل حوزه امور اقتصادی و دارایی و ارائه راهکارهای لازم اعلام شد.

شناسایی اولویت های پژوهشی و مطالعاتی استان به صورت سالانه، ارسال عناوین پژوهشی اولویت دار سال به مراکز دانشگاهی و موسسات پژوهشی استان، بررسی و اظهار نظر در خصوص طرح های پژوهشی پیشنهادی، تصویب طرح های پژوهشی پیشنهادی، انجام و سفارش تحقیقات اقتصادی مرتبط با اولویت های پژوهشی، ارسال طرح های پژوهشی پیشنهادی با اعتبارات مالی بالاتر از سقف معین به شورای پژوهشی، برنامه ریزی و هدایت و نظارت بر حسن اجرای طرح های پژوهشی و برقراری روابط علمی با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی استان از دیگر وظایف هسته پژوهشی اقتصادی استان یزد می باشد.

ایجاد زمینه مساعد برای جلب همکاری علمی و مشاوره اساتید دانشگاهی، متخصصان، صاحب نظران و اندیشمندان محلی و کارشناسان برون سازمانی، تشکیل بانک اطلاعاتی حوزه اقتصاد و دارایی استان در سازمان با همکاری و مشارکت واحدهای تابعه استان، فراهم آوردن زمینه برگزاری همایش ها ، نشست های تخصصی و کنفرانس های علمی در استان، برنامه ریزی برای ارائه مطلوب خدمات علمی و فنی، ارسال گزارشهای نهایی طرح های پژوهشی و سایر گزار های تدوین شده توسط هسته پژوهش به معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی از دیگر وظایف هسته یاد شده می باشد.

حوزه بازرگانی خارجی، سرمایه گذاری و اشتغال، ارز ، بازار سرمایه ، پول و بانک ، بیمه ، هدفمند سازی یارانه ها، بازرگانی و مالیاتی از اولویت های پژوهشی هسته پژوهش های اقتصادی استان یزد است.

اعضای هسته پژوهش اقتصادی استان یزد در نخستین جلسه خود در خصوص تامین منابع مالی برای اجرای طرح های تحقیقاتی، آیین نامه ابلاغی وزارت امور اقتصادی و دارایی و اولویت های پژوهشی استان در حوزه اقتصاد بحث و تبادل نظر کردند.

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا