استاندار يزد با تاكيد بر ارتقا جايگاه استان از نظر اختصاص بودجه در كشور، افزود: توجه به امر پژوهش و ورزش و جوانان، اتمام پروژه هاي نيمه تمام با توجه به رويكرد دولت و تسريع در اجراي سند بايد مورد توجه در امر اختصاص بودجه استان يزد قرار گيرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد ميرمحمدي" در سومين جلسه شوراي برنامه ريزي استان در سال جاري ضمن تبريك ميلاد حضرت ولي عصر (ارواحنا فداه) در خصوص بررسي سند توسعه با اشاره به اهميت تسريع در كار و مشخص شدن وضعيت مطلوب شاخص ها، اظهار داشت: در نظر گرفتن اسناد بالا دستي، تشريح اقدامات صورت گرفته قبلي، شفافيت در بيان برخي موارد و عدم برخورد احساسي با مقوله تنظيم سند بايد مورد نظر قرار گيرد.
وي شاخص هاي مورد نياز در تنظيم سند را علم، فن، آمار و اطلاعات دانست و گفت: مشكلات و موانع مطرح شده توسط مجري تدوين سند نشان دهنده اين است كه اطلاعات دقيقي در اختيار ايشان نبوده است.
معاون برنامه ريزي استاندار نيز تدوين برنامه ها و مطالعات بخش هاي مختلف را وظيفه شوراي برنامه ريزي عنوان كرد و گفت: اسناد موجود بايد بر پايه سياست هاي دولت مدون شود و در صورت صلاحديد مديريت ارشد استان برنامه ريزي در راستاي بازنگري آن صورت خواهد گرفت.
"محمد رضا بابايي" با اشاره به اينكه يكي از معضلات موجود در اسناد موجود اين است كه سالنامه آماري در كشور با دو يا سه سال تاخير تهيه مي شود، گفت: اميدوارم در دولت تدبير و اميد اين مشكل به نحو مطلوب برطرف گردد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه مجموع اعتبار استاني 24 دستگاه اجرايي در سال 93 رقم 92 ميليارد تومان مي باشد، بيان كرد: مشكلات دستگاه هاي اجرايي، مشكلات مسئولان ارشد استان محسوب مي شود.
معاون استاندار همچنين از ابلاغ بودجه عمراني استان در آينده نزديك خبر داد و خاطر نشان كرد: جلسه جداگانه اي با هر دستگاه و حضور فرمانداران مربوطه برگزار خواهد شد و در آن به بحث و تبادل نظر پيرامون مسائل مختلف خواهيم پرداخت.
وي در خصوص اختصاص بودجه شهرستاني نيز اظهار داشت: نگاه حوزه برنامه ريزي منفك از جريانات سياسي است و در اين زمينه مطالعات لازم نيز صورت گرفته است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار نيز اظهار داشت: سند توسعه شهرستان ها بايد داراي هم نوايي با فرماندار مربوطه باشد در غير اينصورت اجرايي شدن آن نيز زير سوال مي رود و همچنين بايد افرادي كه در تدوين سند مشاركت دارند تيم متخصص باشد.
"محمدعلي طالبي" در ادامه بدبيني موجود نسبت به توزيع بودجه در استان را يادآور شد و خواستار توجيه مسئولان مرتبط در زمينه نحوه تقسيم بندي بودجه به تفكيك شهرستاني شد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار نيز با انتقاد از بودجه اختصاص يافته در زمينه هاي پژوهشي در سال هاي قبل، خواستار افزايش بودجه پروژه هاي پژوهشي در سال جاري شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار نيز گفت: با توجه به رويكرد دولت تدبير و اميد مبني بر اتمام پروژه هاي نيمه تمام با پيشرفت فيزيكي بالاي 80 درصد بايد اولويت بودجه به اين امر اختصاص يابد.
"سيد محمد رضا سيد حسيني" تصريح كرد: اولويت سهم فصول ارائه شده در اين جلسه بايد با توجه به تاكيدات مديريت ارشد استان در زمينه هاي مشخص شده باشد.
در اين جلسه گزارشي از توزيع اعتبارات تملك داراييهاي سرمايه اي استان يزد در سال 93 به صورت توزيع شهرستاني ارائه شد و اعضا به بحث و تبادل نظر پيرامون آن پرداختند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا