مدیركل روابط عمومی استانداری یزد در بازدیدی كه از روابط عمومی اداره كل امور مالیاتی استان داشت، تشریح چگونگی توزیع درآمدهای مالیاتی و بیان محل های هزینه كرد آن را، موجب افزایش اعتماد مردم به اداره كل امور مالیاتی دانست.

به گزارش اداره كل روابط عمومی استانداری یزد" داود پاك طینت" صبح شنبه با حضور در اداره كل امور مالیاتی استان با مدیركل و مسئول روابط عمومی آن دیدار و گفتگو كرد.
پاك طینت در این دیدار، با اشاره به پیشینه تاریخی و تصویر ذهنی انسان ها از واژه ها، گفت: روابط عمومی امور مالیاتی می تواند با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی، پیشینه ی ذهنی مردم در مورد مالیات و علت اخذ آن را اصلاح كند به گونه ای كه مردم، پرداخت مالیات را یك وظیفه شهروندی بدانند، نه یك حركت اجباری كه با اكراه باید انجام شود.
وی تشریح نحوه هزینه كرد مالیات پرداخت شده ی توسط مردم را، یكی از راه های موثر برای افزایش اعتماد مردم به اداره كل امور مالیاتی و افزایش سطح مشاركت عمومی در پرداخت مالیات دانست و افزود: مردم باید اثرات پرداخت مالیات خود را به خوبی ببینند و لمس كنند و اگر چنین شود یقینا با رغبت بیشتری نسبت به پرداخت مالیات اقدام می كنند.
مدیركل امورمالیاتی استان نیز در این گفتگو، مهم ترین سرمایه این اداره كل را، اعتماد جامعه به این نهاد دانست و افزود: امور مالیاتی كشور همواره تلاش نموده است تا این اعتماد را افزایش دهد و به یقین روابط عمومی نقش بسیار مهمی در این خصوص دارد.
نوربخش بر تلاش روابط عمومی در افزایش سطح مشاركت مردم برای پرداخت مالیات تاكید كرد و افزود: در واقع مردم، این اداره كل را از پنجره و زاویه دید روابط عمومی می نگرند و اینكه چه تصویری از این نهاد توسط روابط عمومی به مردم ارائه گردد بسیار مهم است.
وی اعتماد مردم به موضع خود اظهاری مالیاتی را یادآور شد و افزود: یکی از شرایط خود اظهاری ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 92 بصورت الکترونیکی از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی www.Tax.gov.ir حداکثر تا پایان تیرماه است.
سیدرضا نوربخش ادامه داد، پرداخت حداقل 40 درصد مالیات ابرازی، بصورت نقد به همراه اظهارنامه و مابقی در 6 قسط مساوی ماهانه تا پایان دی ماه 1393 از دیگر شرایط خود اظهاری مالیاتی است.
وی تعامل با مالیات دهندگان را خاطر نشان ساخت و افزود: اظهارنامه هایی که مالیات ابرازی عملکرد سال 92 آنها نسبت به مالیات قطعی عملکرد سال 91 از حداقل تا مبلغ 10 میلیون ریال باشد 4 درصد رشد مالیات و اگر از مبلغ 10 میلیون ریال تا مبلغ 30 میلیون ریال باشد،9 درصد و از مبلغ 30 میلیون ریال به بالا را 14 درصد رشد مالیات عنوان کرد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا