معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بیمارستان 140 تختخوابی طبس گفت: امسال در سطح کشور 28 بیمارستان با 2470 تخت تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می دهیم که بیمارستان 140 تختوابی طبس نیز در 48 ساعت آینده برای تجهیز به این وزارتخانه تحویل داده می‌شود.

حمید رضا حجازی - به گزارش خبرنگار یزدفردا در طبس: معاون وزير و رئيس سازمان مجري ساختمانها و تأسيسات دولتي و عمومي امروز از بیمارستان طبس بازدید کرده و گفت: برای اینکه بتوانیم این بیمارستان 140 تختوابی را افتتاح کنیم در پایان سال 1392 به این بیمارستان 110 درصد بودجه اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه: امروز تمام جزئیات را بازدید کرده و کار تمام شده است گفت: باتوجه به نیاز شهرستان بخش های مختلفی همچون 4 بخش تخصصی زنان و زایمان، کودکان و نوزادان، داخلی و جراحی و بخش مراقبت های ویژه شامل:CCU  و ICU، بخش های تشخیصی شامل آزمایشگاه ها و رادیولوژی در این بیمارستان پیش بینی شده است.

محمد جعفر عليزاده گفت: این بیمارستان با اعتبار 320 میلیارد ریال به اتمام رسیده است که با توجه به اقدام بزرگ دولت در زمینه تحول سلامت که نیاز به زیرساخت های خوبی دارد این بیمارستان می تواند در منطقه برای اجرای این طرح نقش آفرین باشد.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی پنج بیمارستان در دست احداث بود که این چهارمین بیمارستان است که تحویل می دهیم و فقط بیمارستان فردوس برای تحویل باقی می ماند که جزو اولویت های مااست که بالغ بر 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امسال به بیمارستان فردوس هم 110 درصد بودجه اختصاص دادیم که با اختصاص 160 میلیارد ریال اعتبار آن بیمارستان هم قطعا در سال 1394 تحویل داده خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امسال در سطح کل کشور 28 بیمارستان با 2470 تخت تحویل می دهیم.

وی افزود: سال گذشته در استان خراسان جنوبی 9 اداره کل افتتاح کردیم و مجتمع ادارات این استان نیز به عنوان یک پروژه ملی در حال انجام می باشد که تا کنون 20 اداره کل در این مجموعه 70 هکتاری ساخته و افتتاح شده است و امسال هم عملیات ساخت اداره کل آموزش و پرورش را شروع کرده ایم.

علیزاده در پاسخ به خبرنگار یزدفردا در خصوص عدم ساخت بخش های دیالیز، سی تی اسکن و همچنین ساختمان پزشکان و پد هلی کوپتر در بیمارستان طبس گفت: سطح بندی و تشخیص نیاز با وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی است که ما هم بر اساس سطح بندی اعلام شده این طرح را اجرا کردیم ولی با این مسئله موافقم و با توجه به جمعیت شهرستان طبس برای این بیمارستان 10 تخت دیالیز نیاز است که  آمادگی داریم بخش دیالیز و سایر بخش ها را نیز بعد از اخذ مجوز از کمیسیون ماده 215 و لحاظ شدن در بودجه سال 1394 در این بیمارستان بسازیم و تمام نیازهای توسعه آینده آنرا احداث کنیم.

وی گفت: پد هلی کوپتر هم برای امداد هوایی حتما در این بیمارستان طراحی و احداث خواهد شد که آنرا به عنوان یک نیاز ضروری برای کلیه بیمارستان های کشور در مرحله نهایی می سازیم.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا