فخر السادات خامسي هامانه،در نخستين جلسه آموزش كارگروه زنان و خانواده استانداري، تصويب طرح هوش اخلاقي با محوريت آموزش خوش اخلاقي به دانش آموزان را، ايجاد انقلابي فرهنگي در سيستم آموزش و پرورش استان و كشور دانست.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد "فخر السادات خامسی هامانه"، صبح دوشنبه 26 خرداد،در نخستین جلسه گروه كاری كارگروه زنان و خانواده كه با حضور ایده پرداز و مدرس طرح هوش اخلاقی، مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت و همچنین نمایندگان بانوان در دستگاه های اجرایی استان برگزار شد ،هدف این جلسه را بحث و تبادل نظر در خصوص طرح هوش اخلاقی دانست و گفت: هدف ما، تصویب این طرح در این گروه كاری و ارجاع آن به كارگروه زنان و خانوده استان برای ملزم شدن دستگاه ها به تلاش برای تدوین دروس این دوره های آموزشی، اجرا و تداوم این طرح است.
مدیر كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری از اهداف این طرح، تربیت خانواده اخلاقی مطابق با آموزه های قرآن و اهل بیت (ع) را بر شمرد و گفت: این طرح برای نخستین بار به صورت پایلوت در استان یزد و در سه مدرسه استان طی دوره های 5 ماهه در مدارس ابتدایی تا پایه سوم ابتدایی اجرا شده است و آنچه مطرح است تداوم این طرح در همه مدارس استان و همچنین مهد كودك های استان است.
وی از نمایندگان بانوان در دستگاه های اجرایی استان خواست تا با در میان گذاشتن حساسیت موضوع با مدیران خود در خصوص تدوین دروس قابل ارایه برای اجرای این طرح و همچنین اجرای آن با موسسه برگزار كننده هم گام باشند.
خامسی ادامه داد : این طرح با استقبال مدیران استان و همچنین نماینده ولی فقیه در استان مواجه شده است كه این نشان دهنده اهمیت موضوع است.
"محمد حسین فلاح"،ایده پرداز و مدرس این طرح نیز در این جلسه گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری این طرح در قالب آموزش هوش اخلاقی برای كودكان و دانش آموزان استان به دلیل آسیب هایی است كه با آنها روبه رو هستیم.
عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینكه، لازم است سواد زندگی به عبارتی اخلاق و نوع رفتار ما با جامعه و افراد، در كنار سواد مدرسه ای كه همان یادگیری دروس و مطالب درسی است فراگیر شود، گفت: برای هدفمند شدن سواد زندگی، نیاز به كسب مطالب و مفاهیمی در قالب هوش اخلاقی داریم.
این روانشناس افزود: برای تحقق این مهم نیاز به ایجاد ستاد فرهنگی است و لازم است در وهله اول نیاز سنجی صورت بگیرد و سپس برای تولید محتوا و بازاریابی محتوا اقدام شود.
وی گفت: تاكنون این طرح با استقبال شدید خانواده ها و دانش آموزان در سه مدرسه برگزار كننده روبه رو شده است و این نشان دهنده این است كه این طرح توانسته است موفق عمل كند از این رو، ضروری است كه برای گسترش آن اقدام كرد.
فلاح با بیان اینكه، اكنون دانش آموزان در دوره 12 ساله مدرسه بعضا با اضطراب هایی مواجه هستند،گفت: نیاز است در مدارس كشور درس زندگی برای دانش آموزان تبیین شود. از این رو، برای رسیدن به سخن استاد شهید مطهری در این خصوص كه باید خروجی های آموزش و پرورش ما دارای روحیه ایثار، صبوری و حلم باشند، باید فضا را به گونه ای تنظیم كنیم كه كودكان ما در دوران 12 سال مدرسه، مهربانی و آرامش را در قالب هوش اخلاقی بیاموزند.
گفتنی است، طرح هوش اخلاقی با آموزش آموزه های اخلاقی به كودكان از سال 90 تاكنون در استان یزد در حال انجام است و آنچه از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در خصوص این طرح مطرح است، تدوین دروس آموزشی برای دانش آموزان 12 دوره مدارس و همچنین مهد كودك های استان از سوی موسسه قرآن و عترت با هدف یادگیری خوش اخلاقی در مدارس استان و كشور است.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا