احسان شوق الشعرا

پارک بی کارت پارکم آرزوست

چندی است کلاف سر درگم مدیریت شهری در یزد به روزهای اوج خود نزدیک می شود پس از طرح ناموفق و ناکارآمد کارت پارک با نوع دستگاه های نصب شده در خیابان،پس از خط کشی ها،گرفتن نیرو ، صرف هزینه ، وقت و آموزش دادن به مردم،به دلایلی  نامعلوم این کارت پارک ها جمع آوری و دستگاه های آن که معلوم نیست از کدام شرکت خریداری شده ،حال به انبارها انتقال داده شده است.بگذریم که در روزهای نخست این طرح برگه های کارت پارک تنها به رانندگان داده و به جای آن گوشه ای از خیابان برای پارک کردن ماشین سپرده میشد و امروز طرحی نو که برای عده ای قطعا کاسبی جدیدی خواهد بود برای طرح کارت پارک در یزد به عرصه ظهور رسیده است، طرحی که در آن در ازای چسباندن برچسب بر شیشه ماشین، شما جایز به پارک در کنار خیابان های شهر خواهید بود که اگر اینگونه نباشد با جریمه های سنگین مامورین راهنمایی و رانندگی مواجه خواهید شد.

هنوز معلوم نیست که چرا روش اول یعنی برگه های کارت پارک،بعد از آن دستگاه های نصب شده در خیابان و حال این نوع گرفتن پول از مردم اجرا می شود؟چرا شهرداری با داشتن این همه متخصص،بدون برنامه ریزی،بدون زیر ساخت از هر طریقی فقط پول از مردم دریافت می کنند؟نکد که در شهر به جای متخصصین اعضای شورای شهر نظرات خود را اعمال می کنند؟هنوز از یاد مردم ایستگاه اتوبوس میدان فرهنگ که بعد از هزینه هنگفت به دلایلی شبانه بریده و به آن طرف میدان انتقال یافت پاک نگردید است ایستگاهی که به زود زود دیگر اثری از آثارش باقی نخواهد ماند،هنوز ایستگاه مکانیزه میدان جانباز و ناکاربردی بودن آن در اذهان مردم باقی است ایستگاهی که تا به امروز چند بار تعمیر و به جای کولر گازی آن ،کولرهای آبی بر روی آن نصب گردیده است، تا به کی مردم باید هزینه های عدم مدیریت شهری و شهرداری یزد را پرداخت نمایند؟

شورای شهر و شهردار یزد چه تخصص هایی را برای کار در شهر آموخته اند؟نگاه های سلیقه ای به جامعه و الگو گرفتن از دیگر شهرهای ایران چه سود و زیانی را برای مردم در برخواهد شد؟

چندباره کاری های شهرداری یزد تا زمانی که مدیریت کلان شهری به وجود نیاید هر روز ادامه خواهد داشت...براستی هزینه های دریافتی از مردم به نام های مختلف همچون نوسازی و .... در این طرح هایی بی هدف هزینه می شود؟

آیا وظیفه شهرداری ساختن پارکینگ است یا گرفتن پول برای پارک ماشین در کنار خیابان؟؟!!در خیابان تیمسار فلاحی بعد از دادن مجوزهای متعدد برای ساخت مجتمع های تجاری حال شهرداری به جای تامین پارکینگ ، اطراف خیابان را کارت پارکی می کند،گرفتن کارت پارک چه مشکلی از این خیابان حل خواهد نمود؟

خیابان هایی به شرط کارت پارک ، هر روز بیشتر از دیروز در شهر هویدا می شود و اگر به این منوال پیش رود فردا در کوچه پس کوچه های شهر و در درب خانه های مردم نیز ماموری ایستاده و کارت پارک می فروشد و برای رفتن به خانه باید به مامورین کارت پارک فرمود من یک ناهار خورده و زود می روم اگر میشود کارت پارک نخرم...!!

شهرداری و شورای شهر تصور می کنند با برداشتن دستگاه یا طرحی می توان صورت مسئله عدم مدیریت شهری را حل نماید اما باید باور داشت این عملکردهای چندباره از اذهان مردم پاک نخواهد شد و مردم می بینند آنچه را که باید ببینند.


> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا