به گزارش روابط عمومی فرمانداری ؛ جلسه کارگروه مناسب سازي اماکن و معابر با حضورمعاون فرماندار و اعضای این کارگروه در محل سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد

در ابتداي جلسه "محمد علی طالعی" معاون فرماندار ضمن عرض خير مقدم در خصوص ضرورت و اهميت پرداختن به موضوع مناسب سازي سخنانی ایراد و بر نقش شهرداری ها ، شورای شهر و اداره راه و شهرسازی در راستای اجرای طرح های مناسب سازی معابر و اماکن عمومی با نظارت بهزیستی اشاره و تأکید کرد.

"دکتر محسن خوشگذران" ضمن تشریح عملکرد مناسب سازی و اشاره به ماده دو قانون حمايت از معلولان اظهار داشت: اين قانون تاکيد بر مناسب‌سازی اماکن عمومی و نهادهای مختلف برای استفاده بهينه افراد معلول و کم‌توان دارد.

رئيس اداره بهزيستی بافق تصريح کرد: مناسب‌سازی محيط علاوه بر برخورداری معلولان و جانبازان می‌تواند برای سالمندان و کسانی که دچار شکستگی اعضا بوده و مجبور به استفاده از وسايل توانبخشی هستند، ثمربخش باشد .

وی با اشاره به مناسب‌سازی فضا‌های عمومی و امکانات موجود در سطح شهر گفت: یکی از مهم‌ترین خواسته های معلولان این است که مسئولان شهری این ضرورت را در نظر بگیرند تا آنها به تنهایی بتوانند از فضاهای شهری دیدن کنند و با کمترین مشکل رفت و آمدی مواجه شوند.

رئیس اداره بهزیستی تاکید کرد: در سال های گذشته اقداماتی برای مناسب‌سازی اماکن عمومی در سطح شهر صورت گرفته است ولی این اقدامات کافی نیست و باید در این بخش شاهد اقدامات جدی‌تری همچون : ایجاد رمپ‌های قابل استفاده، ایجاد دستگاه خودپرداز ویژه معلولان و .... باشیم.

شهردار بافق نیز در این نشست گفت : شهرداری‌ها نیز موظف هستنداز صدور پروانه احداث یا پایان کار برای آن تعداد از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند خودداری کنند.

رحمت اله عفتی افزود: مجوز بسیاری از فضاها و ساختمان‎های تجاری توسط شهرداری صادر می‎شود لذا شهرداری برنامه ریزی مدونی را در نظر دارد تا رفاه حال شهروندان معلول و جانباز رعایت شود.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا