رئیس اداره آموزش ، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد در نشست هم اندیشی مدیران آموزش صنایع و کارخانجات تولیدی استان از ارائه آموزش های مهارتی مورد نیاز صنایع در قالب یک هزار و 320 استاندارد جهانی خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در این نشست که با حضور مسئولین آموزش این اداره کل و مدیران آموزش 12 کارخانه استان برگزار شد در ارتباط با بهبود و افزایش تأثیرپذیری آموزش های مهارتی در صنایع بحث و گفتگو شد .

بنابراین گزارش رئیس اداره آموزش ، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان، آموزش های فنی وحرفه ای را موجب ارتقاء سطح دانش مهارتی ، زمینه کاهش هزینه و افزایش بهره وری را در صنایع دانست و از ارائه آموزش های مهارتی مورد نیاز صنایع در قالب یک هزار و 320 استاندارد جهانی خبر داد .

احمد پارسائیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای را متولی اصلی آموزش های غیر رسمی در کشور عنوان کرد و افزود : آموزش های فنی و حرفه ای با ایجاد انعطاف پذیری و مهارت های لازم در افراد نقش بسزایی در ایجاد تغییرات اقتصادی دارد .

گفتنی است مسئول آموزش در صنایع اداره کل اموزش فنی و حرفه ای نیز با تشریح نحوه اجرای دوره های آموزشی مورد نیاز صنایع جهت پرسنل شاغل در کارخانجات و همچنین نیاز سنجی آموزشی براساس تقاضا محوری ، در خصوص هزینه هایی که صنایع در راستای آموزش پرسنل خود می پردازند توضیح داد .

..... ندافیون با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد با رویکرد تقاضا محوری ، آمادگی هرگونه همکاری آموزشی با صنایع در جهت توانمند سازی و ارتقاء سطح مهارت نیروی کار را دارد ابراز امیدواری کرد : با تعامل و هماهنگی بیشتر ، شاهد رشد و توسعه در صنایع استان باشیم .

کارشناس مشاوره شغلی این اداره کل نیز در ادامه با اشاره به  تأثیر آموزش بر بهره وری نیروی کار ، هدف از ارائه آموزش فنی وحرفه ای را ارتقاء مهارت در سطوح مختلف ، افزایش سطح کیفی منابع انسانی ومشارکت ذینفعان در تدوین وبازنگری استانداردهای آموزشی ذکر کرد .

محمد دشت آبادی در ادامه بر لزوم همکاری و همراهی صنایع در ارتباط با تدوین استاندارد های مشاغل سبز (مشاغل سازگار با محیط زیست) و سبز کردن استانداردهای آموزشی موجود تأکید کرد .

شایان ذکر ایت در پایان این نشست که در مرکز آموزش فنی وحرفه ای آیت الله خامنه ای یزد برگزار شد مسئولین آموزش صنایع از کارگاه های آموزشی مرکز بازدید کرده و از نزدیک با امکانات و پتانسیل های این مرکز آشنا شدند و برای ادامه همکاری در این زمینه قول مساعد دادند .

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا