مسئول قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی گفت: دامداران بايد هرگونه خريد، جا‌بجايي و نقل و انتقال دام را با اخذ مجوز دامپزشكي انجام دهند تا سرمايه‌ي دامي خود و دیگران را به خطر نیاندازند.

وي جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردام و مشترک بین انسان ودام را از عمده اهداف دامپزشکی دانست وگفت: در صورت جابجایی دام  بدون اخذ مجوز دامپزشکی خطر انتقال بیماری های مشترک و واگیر دامی بسیار محتمل است.

وی با اشاره به رخداد های اخیر بیماری لمپی اسکین در برخی از استان های کشور خاطرنشان کرد: به دامداران توصیه می شود قبل از انتقال دام به دامداری خود لازم است وضعیت استان مبدأ از نظر بیماری را جویا شوند و جهت هرگونه نقل و انتقال دام هماهنگی های لازم را با شبکه های دامپزشکی شهرستان خود به عمل آورند تا از این طریق کارشناسان مربوطه سلامت دام ها را پیش از انتقال بررسی نمایند.

وی در پایان اظهار داشت : در صورت اطلاع دامپزشکی از هرگونه انتقال بدون مجوز دام و فراوده های خام دامی برخورد قانونی لازم در مقابل متخلفان صورت خواهد گرفت. ضمنا متصدیان عرضه و حمل دام و فراورده های خام دامی می توانند از طریق ارسال کد رهگیری مجوز حمل در قالب پیامک به شماره 30008903 از صحت مجوز مطلع گردند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا