اولین سمینار کاربرد هیپنوتیزم در پزشکی در یزد در محل سالن دکتر جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد و با حضور بیش از 400 نفر از پزشکان و پیراپزشکان یزدی در حال برگزاری است.

به گزارش  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد این سمینار با هدف ترویج درمان های هیپنوتیزمی و کاربردهای هیپنوتیزم بالینی، معرفی راه کارهای جدید بی هوشی، بی حسی و بی دردی هیپنوتیزمی می باشد.

شایان ذکر است؛ این سمینار همچنین به منظور آشنایی پزشکان و پرستاران با مبانی علمی هیپنوتیزم بالینی، آشنایی متخصصین بیهوشی با بی دردی و بیهوشی هیپنوتیزمی، آشنایی ماماها با زایمان ایمن و بی درد از طریق هیپنوتیزم و کارآیی هیپنوتیزم در زندگی مردم و همچنین آشنایی پزشکان و پرستاران با مبانی هیپنوتیزم بالینی برگزارشد.

  به گفته دبیر اجرایی این سمینار؛ نوروسایکوفیزیولوژی، هیپنوتیزم در زایمان بیهوشی و بی دردی و بی حسی هیپنوتیزمی، هیپنوتیزم در دندان پزشکی، هیپنوتیزم روانشناختی، سیر تاریخی هیپنوتیزم و تئوریها و الگوهای هیپنوتیزم در جراحی از مهمترین محورهای این سمینار است. 

علیرضا رئوف در ادامه نورو فیزیولوژی درد، بی حسی وبی دردی هیپنوتیک دردندانپزشکی، نمایش فیلم بی حسی دندانپزشکی هیبنوتیزمی روی بیمار، نمایش فیلم بی حسی و بی دردی هیبنوتیزمی روی بیمار، هیپنوتیزم در زایمان، هیپنو آنالژزی و کنترل درد مزمن و هیپنوآنستزی را از دیگر مباحث مورد بحث در این سمینار عنوان کرد.

 به گفته وی این سمینار دارای امتیازبازآموزی برای کلیه رشته های پزشکی و پیراپزشکی است.

 برگزاری سه کارگاه آموزشی خودهیپنوتیزمی در کنترل درد، هیپنودونتیک و بی دردی هیپنوتیزمی از دیگر برنامه های این سمینار است.

دبیر اجرایی اولین سمینار کاربرد هیپنوتیزم در پزشکی از انجام بزرگترین عمل جراحی زنان (حذف رحم یا هیسترکتومی) از طریق هیپنوتیزم و به صورت ویدئو کنفرانس در این سمینار خبرداد.

 

 

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا