به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع" در این نشست که در محل فرمانداری تفت برگزار شد با تاکید بر نقش بی بدیل روحانیان معظم، هنرمندان و ورزشکاران در عرصه های مختلف فرهنگی اظهار داشت: باید با فراهم نمودن بسترهای لازم، زمینه را برای فعالیت مناسب و شایسته این اقشار خدوم و متعهد در مسیر ترویج آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی فراهم کرد.

فرماندار تفت با برشمردن ویژگی های رفتاری هنرمندان، آنان را انسانهایی صادق، قناعت پیشه و خلاق و تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: هنرمندان، دنیای زیبا و معنویی دارند و با توجه به روحیه ای که از آن برخوردارند می توانند جاری کننده روح امید و امیدواری به آینده در جامعه باشند.

وی با اشاره به توانمندی و پتانسیل های بالای شهرستان تفت در عرصه فرهنگ و هنر اظهار داشت: تفت، با توجه به برخورداری از موقعیت گردشگری و توریستی می تواند در برگزاری جشنواره ها و مناسبت های فرهنگی و هنری بیش از پیش به ایفای نقش بپردازد.

رئیس حوزه هنری استان یزد نیز در این نشست با اشاره به برگزاری اولین نشست کاری فرماندار تفت با هنرمندان تفتی در آغاز فعالیتش، آن را نشانه ای از توجه ویژه فرماندار به عرصه های فرهنگ و هنر ارزیابی کرد و گفت: اگر به هنر و فرهنگ به خصوص در سال" اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" توجه جدی صورت پذیرد بسیاری از مشکلات حتی در سایر بخش ها و حوزه ها مرتفع خواهد شد.

"سیدناصر امامی" با اشاره به نفوذ و مانایی ابزار هنر و تاثیر آن بر روی ملت ها افزود: باید از این موضوع نهایت استفاده را در مسیر نشر آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی به کار گرفت.

وی با اشاره به تمرکز اقدامات و فعالیتهای حوزه هنری بر روی خلق و تولید آثار و پرورش استعدادهای هنری، به دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: در امر خطیر فرهنگ، همه نهادها و دستگاهها دارای نقش و مسئولیت هستند و موضوع فرهنگ تنها منوط به چند نهاد و سازمان خاص نمی شود.

امامی یکی از وظایف حوزه هنری را حمایت از هنرمندان شهرستانی عنوان کرد و گفت: حوزه هنری خود را محدود به مرکز استان نمی داند و چتر حمایتی خود را بر روی هنرمندان شهرستانهای استان نیز گشوده است.

این مقام مسئول با اشاره به موفقیت های هنرمندان تفت در جشنواره ها و مناسبت های مختلف هنری، بر حمایت و توجه ویژه به هنرمندان این شهرستان تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز جشنواره منطقه ای تاتر سوره ماه به میزبانی یزد در سال گذشته، از میزبانی مجدد استان در این جشنواره در سال جاری خبر داد و گفت: تفت با توجه به جاذبه های گردشگری و فضاهای مناسب ییلاقی از پتانسیل بالایی برای برگزاری این گونه رقابت های هنری برخوردار است که باید از آن به نحو مناسبی بهره برد. امامی برگزاری این جشنواره را فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی ها و قابلیت های شهرستان تفت عنوان کرد.

وی همچنین از آمادگی و همکاری حوزه هنری استان یزد برای راه اندازی دفتر این نهاد در شهرستانها، در صورت همکاری فرمانداری ها خبر داد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا