عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی گفت: با اشاره به اینکه حضور بانوان در مسابقات والیبال ضرورت دارد گفت: موضوع حضور بانوان در مسابقات والیبال را می توان با اتکا به منابع و مواخذ فقهی و احکام ثانویه و توجه به مقتضیات زمان و مکان حل کرد.

«محمدرضا تابش» روز یکشنبه درباره حضور بانوان ایرانی در مسابقات والیبال گفت: ما امروز وارد فرایندهایی شدیم که ارتباطمان با دنیا بیشتر شده است از این رو باید برای حل مشکل عدم ورود بانوان در مسابقات والیبال چاره اندیشی کنیم.

وی افزود: در گذشته در بسیاری از مواقع امام (ره) با اتکا به احکام ثانویه مسایل نظام را حل می کردند تا بتوانیم تبادل ارتباط با خارج را استوار نگه داریم. برای مثال می توان به آزاد شدن بازی شطرنج و موسیقی سنتی در حدی خاص اشاره کرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در راستای مسابقات والیبال نیز باید امنیت برای تماشاچیان خانم فراهم شود تا شان و شخصیت آنان حفظ شود که این نیازمند کار فرهنگی است.

وی ادامه داد: با اتکا به فقه پویا و توجه به مقتضیات زمان و مکان می توان این موضوع را حل کرد.

وی افزود: من به مدت 8 سال رییس فدراسیون سوارکاری بودم که در این مدت و در همه مسابقات اجازه حضور خانواده ها را برای دیدن مسابقات می دادم و هیچ مشکلی هم پیش نمی آمد.

وی ادامه داد: حضور خانم ها در مسابقات والیبال ضرورت دارد و ما نباید این موضوع را به مجامع و مسایل حقوق بشری بکشانیم.

وی تاکید کرد: ما بسیار راحت و ساده با اتکا به منابع و مواخذ فقهی و احکام ثانویه و توجه به مقتضیات زمان و مکان می توانیم این موضوع را حل کنیم.

تابش از حضور وزیر ورزش و جوانان در جلسه امروز فراکسیون ورزش و جوانان مجلس خبر داد و گفت: ما در این جلسه به موضوع حضور بانوان در مسابقات والیبال رسیدگی می کنیم.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا