نشست صمیمی کارکنان حوزه های آموزش متوسطه و حوزه پژوهش و برنامه ریزی برگزار شد .

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان یزد ، دور دوم نشست های هم اندیشی و تعاملی مدیر کل با رؤسای ادارات ، گروهها و کارشناسان حوزه معاونت های 7 گانه اداره کل آموزش و پرورش آغاز شد .

در اولین روز این نشست که عصر روز گذشته در محل سالن اجتماعات شهید ساداتی برگزار شد ، کارکنان حوزه های آموزش متوسطه و حوزه پژوهش و برنامه ریزی در فضایی صمیمانه علاوه بر ارائه گزارش عملکرد و برنامه های پیش رو به بیان نقطه نظرات ، مسائل و دیدگاههای خود پرداختند .

آموزش و پرورش دریایی است از منابع انسانی توانمند 

مدیر کل آموزش و پرورش در این نشست به وجود نیروی انسانی توانمند در آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود : آموزش و پرورش وصل دریایی از منابع انسانی توانمند است که ما موظفیم زمینه بهره مندی از این ظرفیت والا در مدارس را فراهم کنیم .

ایشان ، تقویت گروههای آموزشی ، انجمن های علمی و سایر تشکّل های معلمی را زمینه ساز بهره مندی از افکار ، تجربیات و نظرات ارزشمند معلمان دانست و اظهار امیدواری کرد با فراهم شدن زمینه تشکیل پارلمان فرهنگیان ، بتوانیم از این ظرفیت والا در جای جای استان ، بیشتر بهره مند شویم .

به جای فکر کردن برای مدیران مدارس از فکر آنان استفاده کنیم

" احمد شیرزاد " بهره مندی از فکر و تجربه مدیران مدارس را خاطرنشان کرد و اظهار داشت : ما نباید برای مدیران مدارس فکر کنیم بلکه ضرورت دارد از فکر مدیران استفاده نماییم .

وی ، با یادآوری این نکته که بیشتر منابع در مدارس است بیان داشت : وقتی ما برنده خواهیم بود که این منابع را در مدارس مدیریت کنیم و برنامه های خود را وصل به مدرسه نمائیم .

نیروهای توانمند از نظر دانشی سرآمد ، رفتاری کارآمد و اخلاقی با فضیلت هستند

وی ، ویژگی های نیروهای توانمند در حوزه های مختلف را برشمرد و افزود : نیروهای توانمند علاوه بر به روز بودن از نظر علمی و احاطه بر دانش روز و برخورداری از سلامت جسمی و روحی از نظر دانشی سرآمد ، از نظر رفتاری کارآمد و از نظراخلاقی با فضیلت هستند .

همه کارهایی که در آموزش و پرورش انجام می دهیم ، کاری فرهنگی است 

شیرزاد ، با اشاره به نام گذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) و تأکیدات معظم له در خصوص "هویت ، نماز و اخلاق " گفت : بی شک نیروهای ستادی ، اداری و مدیریتی آموزش و پرورش باید الگوهای این رفتار ارزنده در سطح جامعه باشند چرا که همه کارهایی که در آموزش و پرورش انجام می دهیم کاری فرهنگی است . 

  

***

***

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا