یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:شخصی که اقدام به اخاذی از دختران جوان در شبکه های اجتماعی می کرد توسط کارآگاهان جرائم رایانه ای پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس فتا:،سرهنگ احمرضا رستمی رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: فردی به هویت "ع- ا" با مراجعه به پلیس فتا استان مازندران اظهار داشت : در فضای مجازی با شخصی با نام مستعار sasha (ساشا) آشنا شده و بعد از چندین بار ارتباط در فضای مجازی ، مشارالیه با سوء استفاده از احساسات و اغفال وی مبلغ 20 میلیون ریال وجه نقد ، یک عدد گوشی تلفن همراه مدل سامسونگ و یک عدد دوربین عکاسی دیجیتال را با تهدید و ارعاب، از وی اخاذی و سپس متواری شد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران افزود : پس ازکسب این خبر بلافاصله کار کارآگاهان پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی ، متهم به نام "پ – ن" اهل و ساکن تهران و دانشجوی رشته رایانه در این استان را شناسایی و دراقدامی عملیاتی وی را دستگیر کردند .

سرهنگ رستمی در ادامه افزود : متهم که در تحقیقات اولیه به دلیل گمنامی در این فضا ، تمامی ادعا های شاکی را کذب می شمرد ، با مشاهده دلائل متقن و کامل کارآگاهان پلیس فتا لب به سخن گشود.

رستمی خاطر نشان کرد : متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی گفت؛ با سوء استفاده از سادگی و کم سن و سال بودن شاکیه ، از این موضوع سوء استفاده کرده و با فریب و تهدید و ارعاب وی چندین بار از وی اخاذی کرده و سپس متواری شد .

احمدرضا رستمی همچنین اظهار داشت : متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد .

رئیس پلیس فتا استان مازندران در خاتمه از کاربران فضای مجازی خواست : از طریق شبکه های اجتماعی با افراد غریبه ارتباط و تماس برقرار نکنند و تحت هیچ شرایطی عکس های خصوصی و شخصی خود را برای دیگران ارسال نکرده و به اشتراک نگذارند .

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا