یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:پیشرفت در حوزه تکنولوژی موجب باز شدن درهای جدیدی در زندگی بشری شده و بشر را در دیدن افق های دوردست قوی تر ساخته است اما این ابزارها در خود دارای نقاط ضعفی هستند که ......

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس فتا:،این ابزارها می توانند زندگی و دارایی فرد را به خطر انداخته و در بعضی از موارد شاهد خسارات جبران ناپذیری به مصرف کنندگان این ابزارها هستیم. لوازم هوشمند هر رور ابعاد بیشتری از زندگی بشر را به تسخیر خود در می آورد و هرچه بیشتر در محاصره این ابزار قرار می گیریم نیاز به دانستن نکاتی که می تواند ما را در برابر تهدیدات این ابزار تا حد زیادی مصون کند بیشتر احساس می شود .

در این جا به موارد امنیتی ابزار هوشمند قابل حمل مانند گوش های هوشمند ، تبلت و لب تاب و...به شرح ذیل می پردازیم.

- استفاده از رمز های عبور قوی و پین کد و همینطور تغییر رمز های عبور به صورت دوره ای.

-  قبل از دانلود و نصب ابزار ها و بازی ها در خصوص اینکه نرم افزار مورد نظر بر چه قسمت هایی از سیستم شما دسترسی پیدا می کند تحقیق کنید که در بیشتر نرم افزار ها به این نکته اشاره شده است و در صورتی که اطلاعات ذکر شده موجود نبود از نصب نرم افزار خود داری نمایید.

-  ابزار و نرم افزار های خود را تنها از منابع قابل اعتماد و سایت ها و شرکت های معتبر تهیه نموده و در این خصوص فروشگاه های مجازی پشتیبانی شده توسط شرکت سازنده سیستم هوشمند می تواند تا حدودی قابل اعتماد باشد.

- نصب نرم افزار های ضد بد افزار که اطلاعات ورودی را اسکن می کنند و به صورت دوره ای کل سیستم را به دنبال بد افزار چک می نماید می تواند در افزایش ضریب امنیت راهگشا باشد.

-  برای کنترل اطلاعات ورودی و خروجی و همینطور انجام عمل مانیتورینگ نصب فایروال بروری دستگاههای هوشمند پیشنهاد می گردد.

- نصب نرم افزار های تایم اوت(time out ) که به صورت خودکار در صورت استفاده نشدن از سیستم آن را قفل می نماید می تواند تا حدودی از تهدیدات این حوزه بکاهد.

-  از jail break کردن تبلت و گوشی های خود بپرهیزید زیرا این عمل بسیاری از محدودیت های امنیتی قرار داده شده بر روی گوشی که توسط شرکت سازنده ایجاد شده را برمیدارد که این عمل باعث آسیب پذیر تر شدن دستگاه شما می شود.

-  در صورتی که گوشی شما از GPS پشتیبانی می کند نسبت به فعالسازی آن اقدام نموده تا در صورت مفقود شدن امکان مکان یابی دستگاه مورد نظر وجود باشد.

-  در زمان هایی که بلوتوث و وایرلس استفاده نمی کنید آنها ار غیر فعال نمایید.

-  پس از اتصال بلوتوث و یا وایرلس آن را در حالت “non-discoverable” قرار دهید تا توسط دیگران قابل مشاهده نباشد.

-  رمز گذاری اطلاعات حساس موجود در دستگاه می تواند مسیر دسترسی سارقان و افراد بیگانه را به اطلاعات مهم و شخصی شما را دشوار نماید.

-  با نصب نرم افزارهای مناسب امکان پاک کردن اطلاعات از راه دور را برای خود میسر کنید تا در صورت نیازبتوانید اطلاعات خود را از راه دور پاک نمایید.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا