عملیات اجرایی شبکه گذاری داخلی گاز شهری ندوشن روز دوشنبه طی مراسمی با حضور مسئولان شرکت گاز استان، مسئولان ندوشن و شهرستان میبد آغاز شد.

این طرح شامل ۳۱ کیلومتر شبکه گذاری، نصب ۹۸۰ عدد انشعاب خانگی و تجاری، نصب یک عدد ایستگاه CGS به ظرفیت 50 هزار متر مکعب و نصب یک دستگاه TBS به ظرفیت پنج هزار متر مکعب می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در این مراسم، کمبود اعتبار را از مشکلات اساسی شرکت گاز استان برشمرد و افزود: برای اجرای شبکه داخلی شهر ندوشن حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی می شود.

علیرضا پیله ور خواستار همراهی و همکاری مسئولان و مردم ندوشن با مسئولان اجرای طرح شد و گفت: در برخی مناطق شهر به دلیل وجود کوچه های باریک و قرار گرفتن در دامنه کوه و سنگلاخی بودن، اجرای طرح مشکلات خاص خود را دارد و زمان بر است و مردم باید این زمان را تحمل کنند تا مجریان بتواند با آرامش خاطر کار را به پیش ببرند.
وی بر تسریع در امر گازرسانی در  ندوشن توسط پیمانکار تاکید کرد.

امام جمعه ندوشن نیز محرومیت های این منطقه از برخی امکامات را یاد آور شد و برخورداری از امکانات عمرانی و زیر بنایی را حق آنها دانست .

حجت الاسلام محمد جوادی با بیان اینکه مردم ندوشن سالها در انتظار گاز هستند از توجه ویِژه مسئولان شرکت گاز استان قدردانی کرد و خواستار گازرسانی به روستاهای صدرآباد، علویه و نیوک از توابع بخش ندوشن شد.

فرماندار میبد هم گفت: قطعا با بهره مندی منطقه از گاز طبیعی تحولاتی در بخش صنعت ایجاد خواهد شد.

فلاح همچنین خواستار اجرای گازرسانی به روستاهای تابعه بخش ندوشن شد.

خط انتقال گاز ندوشن به طول 28 کیلومتر و به قطر 8 اینچ از خط هشتم سراسری با 40 میلیارد ریال اعتبار سال 91 اجرا و تزریق گاز شد.

ندوشن یکی از سردترین مناطق استان یزد است و دمای هوا در اغلب روزهای زمستان زیر صفر و طول مدت سرما بیش از سایر نقاط استان است.

ندوشن با بیش از پنج هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری شمال غرب یزد قرار دارد.

احمد جعفری ندوشن

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا