رئیس اداره امور مؤسسات کارآموزی آزاد استان یزد از اجرای طرح رتبه بندی آموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد با هدف ایجاد انگیزه و فضای رقابتی سالم در آموزشگاه ها خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد محمدرضا سلطانی گفت : رتبه بندی آموزشگاه های آزاد در راستای ارتقا و دستیابی به استانداردهای کیفیت بر اساس نیاز مشتریان ، افزایش انعطاف عملیاتی و آزادی عمل بیشتر آموزشگاه ها بر اساس کارایی آنها و فراهم آوردن شرایط انتخاب آگاهانه و تأمین اعتماد کارآموزان و کارفرمایان بنگاه های اقتصادی انجام می شود .

وی اهداف دیگر طرح اعتبار سنجی مؤسسات کارآموزی آزاد را ارتقا و بهبود کیفیت عملکرد آموزشگاه ها از طریق خودارزیابی ، اطمینان از دستیابی آموزشگاه به شاخص استانداردهای تعریف شده ، معرفی آموزشگاه های دارای سطح کیفی بالا به جامعه و حمایت و پشتیبانی از مؤسساتی که دارای کیفیت مناسبی هستند اعلام کرد .

سلطانی در ادامه اظهار کرد : اعتبارسنجی در مورد آموزشگاه هایی که دارای حداقل 12 ماه فعالیت آموزشی مستمر و یا 18 ماه فعالیت آموزشی متناوب در طول سه سال گذشته هستند انجام می شود .

وی افزود : این مؤسسات می بایست نسبت به دریافت و تکمیل پرسشنامه و دستورالعمل نحوه رتبه بندی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای و یا سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای اقدام کنند .

سلطانی خاطر نشان کرد : پرسشنامه تکیمل شده توسط مؤسس آموزشگاه به هیئت همگنان ارسال می شود و با بررسی و اعطای امتیاز به هر آموزشگاه ، پنج آموزشگاه ممتاز انتخاب می شوند .

وی یادآور شد : بدیهی است در آینده هرگونه تسهیلات ، کمک های فنی و اعتباری ، صدور مجوزهای آموزش الکترونیکی و خارج از کشور و افزایش حرفه های آموزشی بر اساس نتایج حاصل از طرح اعتبار سنجی پرداخت می شود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا