قرارداد اجرای خط دوم  آبرسانی به یزد بین شركت سهامی آب منطقه ای یزد و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء امضاء و ابلاغ شد.

حسین غفوری مدیرعامل شركت سهامی آب منطقه ای یزداعلام كرد: با امضاء این قرارداد 150 میلیون مترمكعب آب در سال از سد بهشت آباد به یزد انتقال داده خواهد شد.

وی درخصوص  مشخصات فنی این پروژه بیان كرد:  طول مسیر 450 كیلومتر شامل آبگیر، تصفیه خانه، 13 كیلومتر تونل با قطر حدود 5 متر، 4 ایستگاه پمپاژ جمعاً به ارتفاع 780 متر و 14 مخزن فشار با حجم 400 هزار مترمكعب می باشد.

حسین غفوری افزود: با حمایت مسئولان استان و به شرط تأمین منابع مالی مورد نیاز این پروژه در مدت 5 سال اجرا و یكسال بهره برداری توسط پیمانکار، به پایان می رسد.

مدیرعامل شركت آب منطقه ای یزد مبلغ اجرای قرارداد را 15280 میلیارد ریال و 7000 میلیارد ریال نیز جهت تأمین ورق مصرفی  برآورد نمود.

وی ضمن قدردانی از تلاشهای مسئولان جهت حل مسئله آب استان تأكید كرد: همچنان كه مسئولان همیشه و مستمر پیگیر مسئله آب استان بوده اند باید برای تأمین منابع مالی اجرای خط دوم آبرسانی به یزد حمایت و تلاش بیشتری نمایند تا این پروژه حیاتی برای استان در موعد مقرر پایان یابد.

حسین غفوری هشدار داد: آب شرب و بهداشت مورد نیاز استان در سال 1430معادل 300 میلیون مترمكعب می باشد كه با توجه به افت شدید كیفیت آب از نظر سختی آبهای زیرزمینی، در آینده منابع مناسبی برای شرب نخواهند بود حتی میزان آبی كه از خط دوم آبرسانی به یزد انتقال داده می شود پاسخگوی نیاز آبی استان نمی باشد و ما مجبور به انتقال آب خارج از حوضه، به یزد می باشیم.

وی در پایان ضمن قدردانی  از مردم استان، خواستار صرفه جوئی بیشتر مردم در مصرف آب شد و بیان كرد: در صورت صرفه جوئی در ماههای پایانی تابستان دچار قطعی و جیره بندی آب نخواهیم شد.

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا