معاون برنامه ريزي استاندار يزد با اشاره به ظرفيت هاي بسيار مناسب در راستاي گسترش روابط تجاري با شهر ياسپرين، خواستار تسريع در نصب المان خواهر خواندگي در شهر ياسپرين مجارستان شد و گفت: توافقات جهاني بايد عملي شود و با اعمال تغييرات نبايد دستخوش مشكلي شود.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا بابايي" روز سه شنبه هفدهم تيرماه در جلسه كارگروه توسعه صادرات استان خواستار جمع بندي نظرات تشكل هاي بخش خصوصي در خصوص صادرات براي ارائه آن به سازمان توسعه تجارت كشور با نظر مساعد كارگروه توسعه صادرات شد.
بابايي با اشاره به اينكه علي رغم اوضاع نا بسامان منطقه باز هم شاهد رشد صادرات در استان بوده ايم، خاطر نشان ساخت: استان يزد پتانسيل بسيار خوبي در زمينه گردشگري دارد كه اميدوارم در آينده به جايگاه حقيقي خويش دست يابد.
در اين جلسه گزارشي از عملكرد بانكهاي استان در حوزه تجارت خارجي و راهكارهاي برقراري ارتباط با كشورهاي هدف استان در مقوله صادرات ارائه شد.
گفتني است استان يزد رتبه دهم كشور را از نظر صادرات و گمرك يزد رتبه سيزدهم كشور از نظر صادرات را در سه ماهه ابتداي سال جاري به خود اختصاص داده است كه از اين ميزان از لحاظ ارزش 91 درصد مربوط به صنعت و هشت و سه دهم درصد مربوط كشاورزي بوده است.
همچنين قابل توجه است كه كشورهاي عراق با 50 درصد ارزش، افغانستان 15 درصد و پاكستان 12 درصد بيشترين سهم صادرات استان يزد را در 127 نوع محصول صادراتي به خود اختصاص داده اند و بيشترين محصولات صادراتي استان يزد كاشي و سراميك با 61 درصد ارزش، پسته با 5 درصد و ميلگرد صنعتي با 4 درصد مي باشند.
لازم به ذكر است در سه ماهه اول سال جاري استان يزد شش هزار و 500 اظهار نامه صادراتي داشته است كه 385 هزار تن كالا با 27 درصد رشد در وزن و 131 ميليون دلار با 3 درصد رشد در ارزش حاصل تلاش گمرك استان يزد بوده است.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

 

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

 

 

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا