در نود و هفتمين جلسه شوراي اسلامي شهر يزد كه با حضور اعضاي شورا ، شهردار و اعضاي هيات مديره انجمن ضايعه نخاعي برگزار شد ، مسائل و مشكلات شهري آنان مورد بررسي قرار گرفت.

در اين جلسه علي نوري رئيس هيات مديره انجمن ضايعه نخاعي ضمن ارائه تاريخچه تشكيل اين انجمن خاطرنشان ساخت: ما طلبي نسبت به جامعه نداريم ولي انتظار داريم جامعه حداقل نياز ما را تامين كند.

وي مناسب سازي فضاي شهري و اماكن عمومي و اياب و ذهاب ضايعه نخاعي از گردن را از جمله مورد نياز اعضاي اين انجمن عنوان نمود.

علي نوري با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب سال 83 ، «تمام وزارتخانه‎ها، سازمان‎ها و شرکت‎های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظف هستند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‎ها و اماکن عمومی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‎مندی از آن‎ها را برای معلولان مانند افراد عادی فراهم کنند.» و تبصره آن « شهرداري ها موظفند از صدور پروانه احداث و يا پايان كار براي آن تعداد از ساختمانها و و اماكن عمومي و معابري كه استانداردهاي تخصصي مربوط به معلولان را رعايت نكرده اند خودداري نمايند» ، بر توجه ويژه شهرداري به اخذ پايان كار ساختمانهاي عمومي و رعايت ضوابط و مقررات قانون مذكور تاكيد كرد.

وي افزود: مناسب سازي پاركها هزينه چنداني براي شهر نخواهد داشت.

در ادامه سيد علي محمد پاك نژاد عضو شوراي اسلامي شهر يزد ضمن ارائه گزارشي از مشكلات آنان در سطح شهر ، از اختصاص يك دستگاه خودرو ون جهت اياب و ذهاب ضايعه نخاعي ، معلولين و جانبازان خبر داد.

شهردار يزد در اين جلسه از مسئولين استاني خواست تا كارگروه معلولين و سالمندان جهت رفع مشكلات آنان در استانداري بار ديگر فعال گردد.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر يزد بر انجام كار اساسي جهت رفع مشكلات موجود در شهر براي جانبازان ، ايثارگران و همچنين معلولين تاكيد وافزود: بنياد شهيد رفع اين مشكلات را در دستوركارخود قرار داده است و همچنين شهرداري و نظام مهندسي جهت ايجاد امكانات در حد استانداردهاي لازم براي آنان در ساخت وسازهاي عمومي تلاش كنند.

در پايان اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد ضمن خيرمقدم به ميهمانان مطالبي از جمله فرهنگسازي جهت پيشگيري از سوانح و... ، بهسازي ساختمانهاي عمومي ، مناسب سازي ساختمانهاي جديد و پاركهاي بزرگ شهر و غيره را عنوان نمودند.

 


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا