نامه وارده (انتخابات مجلس هشتم 128)

با سلام خدمت دوستان عزیز در سایت خبری یزدفردا
بنده از یزدیهای مقیم تهران هستم که یکی از مشتریان پر و پا قرص سایت شما هستم و حقا این سایت در بین سایر سایتهای یزدی"خیرالموجودین" است و به نسبت حرفه ای تر کار می کند و البته بارزترین خصیصه اش بی طرفی کامل است
چند روز پیش که سایتتان را مشاهده می کردم برخوردم به خبری که در آن از قول مهندس کلانتری زده بودید که\"نوشتن نامه و طرح يک نگراني و چند پيشنهاد از طرف استانداران در شرايط حساسي که پيش آمده بود ، نشان‏دهنده برخورد صادقانه و متعهدانه نسبت به مسائل کشور و نظام بوده است و اقدام يا رفتاري مغاير قانون و عرف نبوده است"
واقعا ناراحت شدم و مقاله ی زیر را برای اطلاع عموم یزدیهای دوست داشتنی نوشتم
امیدوارم از موضع بی طرفی این مقاله را درج نمایید و اگر هم پاسخی آمد خود بطور اینترنتی جوابگو خواهم بود
با تشکر فراوان از شما دوستان عزیز
------------------
آقای مهندس کلانتری! اگر عذرخواهی نمی فرمایید حداقل توجیه نکنید

سید مصطفی میرزایی

MOSTAFA974@YAHOO.COM

1.(روزهای منتهی به انتخابات مجلس هفتم) 139 نفر از نمایندگان مجلس در اعتراض به رد صلاحیتهای اخیر شورای نگهبان در راهروی مجلس تحصن نمودند.

2. (19/10/86) مقام معظم رهبری(دام ظله) در ديدار با جمعى از اقشار مختلف مردم قم:
اين انقلاب با شجاعت تمام بر آراء مردم تكيه ميكند؛ خاطرش جمع است و ميخواهد اين انتخابات كه به معناى دخالت مردم، حضور مردم، تصميم‏گيرى مردم است، به هر قيمتى باشد؛ اين را اصرار ميكند، در دوره‏ى قبل - چهار سال قبل از اين - يك ماجرائى راه انداختند؛ يك نمايشى بود؛ يك بازى‏اى بود و هدف هم همين بود كه بلكه انتخابات را تعطيل كنند، خداى متعال نخواست و نگذاشت؛ ايستادگى مردم مؤمن نگذاشت كه انتخابات را اينها بتوانند تعطيل كنند.

3. (25/10/86)مهدی کروبی، رییس مجلس ششم در مصاحبه با روزنامه اعتماد:
[در همان روزهای تحصن]در يك جلسه اي مقام معظم رهبري به شدت از تحصن گلايه كرد و حتي به من گفتند كه چرا شما كاري نكرديد. من با شوخي گفتم حريف نشدم. نمايندگان حرف مرا نمي خوانند ديگر اوضاع از كنترل خارج شد.

4. بدون شک مهندس حمید کلانتری به زعم بسیاری از اصولگرایان و اصلاح طلبان درون و برون استانی در دسته ی معتدل و انقلابی تفکر مدعی اصلاح طلبی –که اتفاقا تعدادشان نسبت به جریان رادیکال و ولایت گریز دوم خردادیها آنچنان هم چشمگیر نیست- جای دارند
نمی دانم مخاطبان این مطلب ماههای منتهی به انتخابات مجلس هفتم را به خاطر دارند یا نه، اما محض خاطر یادآوری عرض می کنم که آن روزها به تبع ردصلاحیتهای گسترده ای که انجام شده بود، 139 تن از نمایندگان مجلس ششم در راهروی مجلس تحصن نمودند تا بدینوسیله اعتراض خود را نشان دهند! تحصنی که ابدا مورد اقبال مردم و نخبگان داخلی قرار نگرفت و گلایه ها و ناراحتی شدید مقام معظم رهبری را در پی داشت لکن بشدت در رسانه های خارجی انعکاس داشت و این رسانه ها با دست آویز قراردادن این تحصن، بیرحمانه تمام مبانی این نظام را زیر سوال بردند و حقا در عرصه ی افکارعمومی مردم دنیا، این تحصن که توسط جمعی از مسئولین همین نظام انجام گرفته بود، تاثیر بسیار بدی داشت. البته پربیراه نگفته ایم اگر مدعی شویم که هدف متحصنان نیز همین بود. پارچه ی معرفی که در آن تحصن زده شده بود هنوز هم نقل محافل است که با زبان انگلیسی(!) روی آن نوشته شده بود:
“SIT-IN FOR A FREE ELECTION”
معنای دقیق این جمله می شود: "تحصن(اعتصاب) برای انتخابات آزاد".
در همان روزها استانداران چند استان کشور در حمایت از متحصنینی که ذره ای به این انقلاب و نظام اعتقاد نداشتند، نامه ای حاوی تصمیم به استعفاء را برای رییس جمهور وقت ارسال داشتند و در آن قید نموده بودند که حتما بایستی انتخابات به تعویق بیافتد که چند روز بعد مقام معظم رهبری در دیدار با خاتمی قاطعانه این پیشنهاد را رد نمودند و بعدها در جمع مردم قم فرمودند:" در دوره‏ى قبل - چهار سال قبل از اين - يك ماجرائى راه انداختند؛ يك نمايشى بود؛ يك بازى‏اى بود و هدف هم همين بود كه بلكه انتخابات را تعطيل كنند، خداى متعال نخواست و نگذاشت؛ "؛ بیست و ششمین امضاکننده ی آن نامه ی کذایی استاندار سابق شهرمان، مهندس حمید کلانتری بود.
امروز مهندس کلانتری در وبلاگ شخصی خود در حالیکه ادعا می کند که آن نامه نگاری نشاندهنده برخورد صادقانه و متعهدانه نسبت به کشور بوده است می افزاید این کار، اقدام یا رفتاری مغایر قانون و عرف نبوده است!!! عجبا که مفهوم تعهد و صداقت در حمایت از افرادی متجلی شده که هدفشان به زعم رهبری آن بود که
"باب انتخابات بسته شود تا دشمنان بتوانند بگويند نظام جمهورى اسلامى نظام مردمى نيست"*
و این تضاد با رهبری هم مخالف عرف یا شرع نبوده است.
حمایت از تحصن آن هم به درجه ای که جامعه را تهدید به استعفا نماییم یک اشتباه بزرگ در کارنامه ی مهندس کلانتری است و نپذیرفتن آن اشتباه علیرغم تاکیدات مکرر رهبری اشتباهی است بزرگتر. امیدواریم با منش معتدل و ارزشی که از ایشان سراغ داریم هرچه زودتر به این خطای عظمایشان اعتراف کنند و یا اگر رقابتهای سیاسی اجازه ی این کار را به ایشان نمی دهد لااقل درصدد توجیه این خطا برنیایند که مردم ولایتمدار یزد هرگز ایشان را نخواهند بخشید.

پي نوشتها:


*از بیانات رهبری در جمع پرشور مردم یزد
-------------------
تصاویر تحصن:
http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M290707.jpg

http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M290713.jpg

http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M290713.jpg

http://www.farsnews.net/imgrep.php?nn=8611090480

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نامه وارده به يزدفردا :الزاما ديگاه سايت نيست

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا