مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی مدیران کل منطقه 5 کشور در یزد در تشریح دستاوردهای این نشست گفت: این نشست دستاوردهای خوبی بدنبال داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " علی نمازی " افزود: هماهنگی در جهت همگرایی منطقه ای و هماهنگی برای ایجاد دفتر مشترک جهت جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی متناسب با ظرفیت های هر استان از جمله  دستاوردهای این نشست بود.

وی تشریح سیاست ها و برنامه های وزارتخانه، تبادل تجربیات در حوزه های اقتصادی و نظارت مالی، تبیین جایگاه هر استان از منظر شاخص های اقتصادی، ایجاد وحدت رویه در تدوین بودجه دستگاهها، اتخاذ تصمیمات واحد برای اجرای سند راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی  با لحاظ کردن ظرفیت های اقتصادی هر استان و ایجاد وحدت رویه در صدور مجوزه های سرمایه گذاری خارجی از دیگر دستاوردهای این نشست بیان کرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد افزود: در روز اول نشست هدف ها، ظرفیت ها و پتانسیل های استانهای منطقه 5 کشور در چارچوب سیاست های کلی وزارت امور اقتصادی و دارایی تبیین شد.

نمازی اضافه کرد: در روز دوم نیز نشست های تخصصی و سه جانبه مدیران و معاونان ادارات کل این منطقه به طور جداگانه برگزار شد و مدیران و معاونان ضمن تبادل تجربیات به اهداف و تصمیماتی برای عملکرد معاونت های نظارت مالی و اقتصادی ادارات کل خود دست یافتند.

وی گفت: در این نشست ها وضعیت کلی اقتصادی استان ها از منظر شاخص های اقتصادی در کشور، موضوعات جاری حوزه معاونت نظارت مالی و تشکیل دبیرخانه دائمی توسط دبیران مناطق شش گانه در تهران و نحوه اجرایی نمودن برنامه راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی و نقش استان ها در پیشبرد آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین جایگاه نظارتی ذی حسابان در دستگاههای اجرایی، مسایل مالی، نقش ذی حسابان در اجرایی نمودن سند راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی، بودجه و قوانین مرتبط،  لزوم توجه به پژوهش و تحلیل های اقتصادی، فرصت های سرمایه گذاری و مشکلات فراروی آن و وظایف معاونان اقتصادی در اجرای سند راهبردی  از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست های تخصصی بود.

نشست مدیران کل امور اقتصادی و دارایی منطقه 5 کشور به مدت دو روز با حضور مقامات استانی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیران و معاونان استان های فارس، سیستان و بلوچستان ، کرمان، هرمزگان و یزد  به میزبانی اداره کل استان یزد برگزار شد.

بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی و جاذبه های تاریخی و گردشگری از دیگر برنامه های جانبی این نشست دو روزه بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا