به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان ميبد :  با حضور حضرت آيت الله اعرافي  امام جمعه  ، فلاح فرماندار و ديگر اعضاء جلسه  شوراي فرهنگ عمومي  در بيت حضرت آيت الله اعرافي (ره) تشكيل شد .

در اين جلسه فلاح معاون فرماندار در خصوص طرح مديريت مهاجرين و مهندسي مهاجرت و آغاز به كار عملي طرح سخن گفت .

وي ضمن تقدير و تشكر از همكاري خوب  دادگستري شهرستان گفت : دفتر سلامت كار با همكاري دادگستري و اداره كار و امور اجتماعي راه اندازي شده و در اين ارتباط افراد غير بومي مي بايست با مراجعه با اين دفتر فرايند استعلام و ارزيابي صلاحيت هاي اوليه كارگران را جهت استخدام در واحده هاي توليدي و صنعتي كسب نمايند .

ناظر طرح مديريت مهاجرت و مهندسي مهاجرين همچنين گفت :  بانك اطلاعاتي مهاجرين نيز طراحي شده كه مقرر گرديد در جهت شناسايي مهاجرين به كار گرفته شود و پيامهايي از اين طريق براي كساني كه مشغول به كار مي شوند ارسال گردد .

فلاح فرماندار ميبد نيز با اشاره به وجود مشكلاتي از جانب مهاجرين گفت :  طرح مذكور در جهت ساماندهي مهاجرين بسيار ارزشمند است و همه دستگاهها در اين خصوص همكاري لازم را داشته باند .

وي گفت : بايد در طرح كلي و استاني اين امر لحاظ شود ، فشار بر برخي مهاجرين آنها را به شهرهاي ديگر روانه مي كند كه اين امر باز آسيب رسان است هر چند كه به طور موقت براي شهري آرامش به ارمغان مي آورد . وي از سرازير شدن  برخي مهاجرين شهر مجاور به سمت شهرستان ميبد گفت و افزو.د : اينكه صورت مسئله را پاك كنيم كار شايسته اي نيست مي بايست با طرحي جامع اين مشكل را حل نمائيم وگرنه مهاجر چه بومي و چه غير بومي از هر شهري رانده شود راهي شهر ديگري مي شود .

وي تصريح كرد : اين موضوع در آينده نزديك در شوراي تامين نيز مطرح و در باره آن تصميمات لازم را خواهيم گرفت وي همچنين بيان داشت در حال حاظر بيش از 5000 تبعه افغان در شهرستان ميبد زندگي مي كنند . كه از اين تعداد نزديك به 1860 نفر داراي پاسپورت هستند و با توجه به قوانين كشوري نبايد در مهمانشهر زندگي كنند .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا