ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر "  نزول بارش باران در ابرکوه مردم بویژه قشرهای پرتلاش کشاورز و دامدار که چندین سال با معضل خشکسالی دسته پنجه نرم می کنند خوشحال کرد و آنها بخاطر این الطاف بیکران الهی سجده شکر بجا آوردند .

دبیر مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه درگفت و گو با ما افزود :‌14میلیمتربارش باران دشهر ابرکوه گزارش شده است و در روستاهای فراغه 5/20میلیمتر، اسفندآباد 20میلیمتر،‌ مهرآباد 18میلیمتر و بداف 5/18میلیمتر باران گزارش شده است.
جواد شمس گفت :بارش رحمت الهی شب گذشته موجب خوشحالی مردم و کشاورزان منطقه کویری استان یزد شده بودکه مردم بویژه کشاورزان شادمان کرد وآنها سجده شکر بجا آوردند.
مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه هم اظهار کرد: این بارندگی اشک شوق را مردم بویژه کشاورزان را جاری کرد افزود: خدا را شاکریم که یکی از نعمات الهی خود را به مردم کویری این خطه کویری ارزانی داشت.
محمد علی حاتمی زاده  تصریح کرد : مردم وکشاورزان  ابرکوه در دو دهه با خشکسالی دسته پنجه نرم می کنند که امیدواریم با ادامه بارش رحمت الهی خوشحالی کشاورزان رافراهم نماید.
وی ادامه داد: متوسط بارندگی در سالهای پر آبی 75 میلیمتر و این در حالی که در چند سال گذشته که منطقه با خشکسالی روبرو است .
شهرستان ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا