محمد رضا شوق الشعرا""«چادرملو» جزیی از ایران و برای استان یزد است یا شهرستان اردکان!؟

محمد رضا شوق الشعرا

آیا استاندار ، می تواند نظری برخلاف و خواست نماینده اردکان ابراز کند؟
استانداری یزد چه نظارتی بر معادن استان و چادرملو دارد!؟
درآمد و منافع معادن چادرملو چقدراست و کجا و چگونه هزینه می شود!؟

سالهاست که معادن چادرملو مدام و بی رویه استخراج شده و ثروت و سنگهای آن توسط پیمانکارانی که یزدی نیستند، به یغما می رود، منافعی که مشخص نیست گیر چه کسانی می آید و در کجا و چگونه هزینه می شود.
اینکه در سال چقدر از معادن چادرملو استخراج و به کی و با چه شرایطی فروخته می شود، سوالاتی است که جوابش در هیاهو و غوغای سیاست و جریان سازی سیاست بازان، همیشه پنهان مانده و فراموش شده است، و اما اینبار تابش ، نماینده محترم ادکان هشتاد هزار نفری در مجلس، با غرور و قلدری در مصاحبه با خبرگزاری های رسمی «دولتی»می گویند: « معدن سنگ چادرملو در حوزه انتخابیه «من» واقع شده» و « چرا نمایندگانی که معدن چادرملو در حوزه آنها واقع نشده، در آن دخالت می کنند؟» و اینگونه جناب «تابش » در بعد از انقلاب، ناگهان تبدیل به تنها مسئولی می شود که از «من» و «حوزه من» می گوید، و انگار باور دارد که «سند» حوزه انتخابیه اردکان به نام او خورده و خدای ناکرده «ارثیه پدری» است. انگار یادشان رفته که در انتخاب قبل از به قدرت رسیدن خاتمی، 1313 رای آوردند و ازین حوزه به مجلس راه نیافتند!
متاسفانه بدلیل در دایره بسته و کوچک ذهنیت ها گرفتار ماندن، نگاه تابش از حوزه «من» آنسوتر نمی رود و نمی فهمد که این حوزه کوچک، در درون حوزه بزرگتری بنام استان یزد قرار دارد، که خود استان نیز در حوزه بزرگتری بنام ایران قرار گرفته است.
معادن سنگ آهن چادرملو برای همه مردم ایران، و برای همه مردم استان یزد است و نه فقط برای حوزه کوچک اردکان، و تصمیم گیری های کلان در رابطه با چادرملو و حوزه اردکان باید از جایی که نامش استانداری و توسط شخصی که نامش استاندار هست، صورت بگیرد.
خدا را شکر دخیل عباس زارع زاده، نماینده مردم بافق و بهاباد و مهریز و خاتم و ابرکوه عقلش رسیده و از جناب تابش تاسی و پیروی نکرده که بگوید:« سنگ آهن بافق در حوزه «من» است» که اگر می گفت، ببینید که چه بلوایی برپا می شد و طیف اصلاح طلب سیاسی چه بلایی که بر سر او نمی آوردند!؟
جناب میرمحمدی اردکانی که سال گذشته با حمایت و همراهی مستقیم تابش به مسند استانداری یزد رسیده و تکیه داده، برای حفظ وجهه و آبرو و ظاهر هم که شده باید در مقابل این اظهار نظر نماینده اردکان اعلام موضع و جبهه گیری نماید و مشخص کند که «تابش » استاندار یزد است و یا میرمحمدی به نیابت تابش استاندار یزد می باشد!؟
این «منی» که تابش گفته سخت خطرناک است، این «من» بوی دیکتاتوری و غرور و مستی و خودمحوری و قلدری می دهد، و اما جناب تابش از کدام جایگاه و با تکیه به چه قدرتی فرموده اند «من»!؟
براساس قانون اساسی، و قانونی که به استناد آن تابش به مجلس راه یافته، نه تنها نمایندگان دیگر حوزه ها، که ائمه جمعه شهرستانهای استان و معاونین استاندار و استاندار و حتی تک تک شهروندان جمهوری اسلامی می توانند نسبت به معدن چادرملو احساس مسئولیت کرده و پرس و سوال کنند؟
آقای تابش ! باور کنید سالهاست که دوره قاجاریه و ملوک الطوایفی به پایان رسیده و رضا قلدر نیز به تاریخ پیوسته، و اگر باور دارید، پس بخاطر کلمه «منی» که گفته و تکرار کرده اید، از نظام و رهبر انقلاب و رئیس جمهور و مردم عذرخواهی کنید و مواظب باشید که این کلمه خیلی خطرناک است!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا