جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان بهاباد با حضورمعاون فرماندار و اعضای شورا و رئیس اداره ثبت احوال بهاباد در محل اداره ثبت احوال شهرستان بهاباد برگزار شد .
در این جلسه معاون فرماندار شهرستان بهاباد با تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی )(ع) و حضرت امام رضا (ع) و تبریک هفته ثبت احوال در سخنانی در خصوص ثبت به موقع وقایع حیاتی گفت : ثبت آمار دقیق وقایع حیاتی و بررسی علمی عوامل ایجاد آسیب های اجتماعی امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
محمد هوشمند بهابادی تصریح کرد : در صورت بهنگام سازی ثبت آمار و اطلاعات وقایع حیاتی چهار گانه دستگاهها ی اجرایی می توانند با استفاده از آمار موجود در جهت اهداف تعیین شده برنامه ریزی درست و اصولی داشته باشند.
وی گفت: آمارهای وضعیت چهار گانه ثبت احوال اگر با دقت نظر بیشتری به صورت علمی و پژوهشی مورد بررسی قرار بگیرد با شناخت دقیق عوامل و آسیب های اجتماعی، راه پیشگیری از این آسیب ها را هموارتر می شود
وی در پایان تاکید کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط با این موضوع لازم است در جهت تهیه آمار دقیق و بررسی با شیوه های علمی و پژهشی اهتمام بیشتری داشته باشند تا جامعه از حیث مرگ و میرها و سایر آسیب های اجتماعی مصون بماند.
لازم به ذکر است، عباس حاتمی بهابادی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بهاباد در پایان جلسه آماری از برنامه های انجام شده این اداره از قبیل فوت، تولد، ازدواج و طلاق در سطح شهرستان را ارائه نمود.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و مصوبات صریح هیئت دولت مبنی بر اهمیت به روز بودن ثبت وقایع حیاتی گفت: اقدام و مبادرت به انجام این امر توسط متولیان و دستگاههای اجرایی مربوطه در مقاطعی از زمان که مقوله ای چون یارانه و ... به وجود می آید، جزو اصلی ترین مباحث حوزه آمار و اطلاعات و استفاده از فرآیندهای آن در برنامه ریزی های مختلف می باشد.
وی تعامل بخشی و یا فرابخشی بین دستگاههای مربوط به ثبت وقایع حیاتی را مهم خوانده و خاطر نشان کرد: برای وصول به شاخص مطلوب در این حوزه، تمامی دستگاههای مربوطه باید نهایت تعامل و همکاری لازم را با همدیگر داشته باشند.
در پایان کلیه اعضای شرکت کننده قول همکاری و هماهنگی با اداره ثبت احوال را در خصوص ثبت وقایع حیاتی اعلام داشتند .....










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا