شورای رقابت با در نظر گرفتن فرمولهای کارشناسی شده در خصوص قیمت گذاری خودرو تندر۹۰ در ابتدای سال ۱۳۹۳ و ابلاغ آن به صنایع خودروسازی گامی جدی در تثبیت قیمت این ماشین در داخل کشور برداشت.

 

به گزارش دنیای خودرو به نقل از “ماد”، شورای رقابت با در نظر گرفتن فرمولهای کارشناسی شده در خصوص  قیمت گذاری  خودرو تندر۹۰ در ابتدای سال ۱۳۹۳ و ابلاغ  آن به  صنایع خودروسازی  گامی  جدی در تثبیت قیمت این ماشین در داخل کشور برداشت.
با توجه به اینکه خودروسازان در تامین قطعات اولیه خودرو تندر۹۰ به دلایل مشکلات سیاسی کشور در مضیقه می باشند ، ولی در این شرایط نیز قیمت های فروش این خودرو بر مبنای قیمت های ابلاغی از طرف شورای رقابت است.
در حال حاضر با توجه به نوسانات قیمت خودرو در حاشیه بازار و دامن زدن افراد سود جو  باعث شده است که یک سری خودروها که از لحاظ تعداد تیراژ و تامین قطعات دچار مشکل هستندبا قیمت های متفاوت در بازار عرضه شوند.
مددی عضو ناظر شورای رقابت از طفره رفتن وزارت صنایع در مورد تعیین قیمت های جدید  خودرو و شوک به بازار خودرو  سخن می گوید ، این در حالی است که با توجه به شرایط نابسامان تامین قطعات ، بالا رفتن ارز و همچنین کارشکنی های شرکای خارجی طرف قرارداد ، تا کنون صنایع خودرو سازی در کشور براساس قیمت های تعیین شده از طرف شورای رقابت  عمل کرده اند.
شورای رقابت اگر به صورت شفاف و درک شرایط حاکم ، ضوابط مناسبی را در قیمت گذاری تندر۹۰ لحاظ کند ، مطمئناً قیمت کارخانه و حاشیه بازار به طرف ثبات خواهد رفت وبصورت کلی مصرف کننده بیشتر راغب خواهد شد که در شرایط کنونی خودرو مناسب شرایط خود را از بازار تهیه کند.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و حمایت وزارت صنایع  از صنعتگران داخلی جهت تثبیت قیمت ها و همچنین رشد تولید افزایش یافته و امیدواریم با تلاش  خودروسازی، که از مولد های اشتغال و شکوفایی در کشور هستند ،بزودی شاهد روند روبه رشد و جایگاه ارزنده این صنعت در بازارهای منطقه و جهان شویم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا