در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار یزد و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان برگزار شد از پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.

در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار یزد و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان برگزار شد از پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی  رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، علاقه مندان می توانند با مراجعه به این پایگاه به آدرس  www.iranmojavvez.ir به اطلاعات مربوط به این بخش دسترسی پیدا کنند.

همچنین در این پایگاه، سامانه رسیدگی به شکایات مجوزهای کسب کار به آدرس Center.nicc.ir  طراحی شده است که پاسخگوی شکایات مرتبط با تاخیر در صدور مجوز کسب و کار می باشد.

با اصلاح ماده 7 قانون اجرایی شدن سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مورخ 1/4/93، هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، مکلف گردید شرایط و فراینده صدور یا تمدید مجوزهای کسب و کار را در پایگاه اطلاع رسانی یاد شده اعلام نماید.

طولانی بودن فرایند اخذ مجوزهای کسب و کار از جمله مشکلات فضای کسب و کار در کشور است که با تشکیل هیات مقررات زدایی و راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار  انتظار می رود این مشکل در آینده مرتفع گردد.

فضای کسب و کار عبارت است از عوامل موثر بر عملکرد بنگاههای اقتصادی که مدیران و مالکان بنگاهها نمی توانند آنها را تغییر داده یا بهبود بخشند و خارج و از اراده و اختیار آنهاست.

فضای کسب و کار از جمله شاخص های تعیین کننده وضعیت اقتصادی هر کشور است که با استناد به آن می توان به بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط اقتصادی پرداخت.

تاثیر فضای کسب و کار مساعد بر افزایش جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، ایجاد اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی مشهود است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا