استاندار یزد گفت: مهمترین، اصلی ترین و فوری ترین مسئله و چالش استان مسئله آب و تأمین آب شرب مردم استان است.

به گزارش اداره كل روابط عمومی استانداری یزد، عصر سه شنبه 22 اردیبهشت ماه جلسه شورای اداری استان با حضور معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور، معاونین استاندار، مدیران كل استانداری یزد، فرمانداران، ائمه جمعه، اعضای شورای اداری استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی و صنعتگران در استان در سالن شهید منتظرقائم استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم ضمن خیرمقدم به معاون اول دولت تدبیر و امید و گرامیداشت یاد و خاطره سومین شهید محراب آیت ا... شهید صدوقی (ره) و مرحوم آیت ا... سیدروح ا... خاتمی(ره) اظهار داشت :  استان یزد، استان دارالعلم و دارالعباده و دیار دین، تقوی، علم، عشق، شعر و هنر است.
"سید محمد میرمحمدی" ادامه داد : اصلی ترین مسئله ای كه با آن در استان یزد مواجه هستیم مسئله آب و تأمین آب شرب مردم در درجه اول است و امیدواریم این سفر پرخیر و بركت شما و هیأت همراه توفیقات و سرافرازی بیشتر دولت تدبیر و امید در استان یزد را شامل شود.
وی افزود : استان یزد در همه شاخصهای فرهنگی، اجتماعی،اشتغال، صنعت،علم و فناوری سرآمد و پیشتاز است.
میرمحمدی عنوان كرد : استان یزد با بیش از 3387 واحد صنعتی دارای پروانه و سرمایه گذاری 7300 میلیارد تومان در حوزه صنعت و واحدهای تولیدی  جزء 6 استان صنعتی برتر كشور است.
رئیس شورای اداری استان گفت : تولید بیش از 45 درصد از كاشی و سرامیك، 27درصد نساجی و 15 درصد فولاد كشور در استان یزد انجام می شود.
"میرمحمدی" با اشاره به وجود 5 میلیارد تن ذخایر شناسایی شده و 2/1 میلیارد تن ذخایر معدنی كه به قطعیت رسیده، دومین استان معدنی كشور به شمار می رود.
استاندار یزد ادامه داد: به لحاظ وجود پارك علم و فناوری، استان یزد بعد از اصفهان استان دوم و جزء 4 استان كشور است كه تبدیل آن به منطقه ویژه در حوزه علم و فناوری در شورای عتف به تصویب رسیده است.
وی به وجود منابع سرشار از انرژی خورشیدی اشاره و عنوان كرد: از سال 93 كه استفاده از این نعمت خدادادی در استان در دستور كار قرار گرفته، تولید 880 مگاوات انرژی خورشیدی دارای متقاضی است كه 120 مگاوات آن در مرحله اجرایی شدن است.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت : استان یزد به لحاظ چهارراه مواصلاتی شمال كشور را به جنوب و شرق را به غرب كشور متصل می سازد.
"میرمحمدی" ادامه داد : به لحاظ وجود بافت تاریخی این استان در كشور با وجود 2270 هكتار بافت تاریخی و 1586 مورد آثار تاریخی ثبت شده در كشور سرآمد است.
وی افزود : به لحاظ بهداشت و درمان نیز بیماران زیادی از استانهای دیگر به یزد مراجعه می كنند و استان یزد به عنوان قطب بهداشت و درمان به شمار می رود.
استاندار یزد عنوان كرد : اصلی ترین مسئله و فوری ترین موضوع استان مسئله آب و تأمین آب شرب مردم استان است و نگرانیم از اینكه لحظه ای نتوانیم آب آشامیدنی مردم را تأمین كنیم.


تشریح 7 رویكرد و محور اساسی استان


عالی ترین مقام اجرایی استان عنوان كرد : آب و خط انتقال آب از بهشت آباد به استان و مدیریت منابع آبی موجود، محور فرهنگی و اشاعه فرهنگ دارالعباده و دارالعلم و حفظ این فرهنگ و تشكیل انجمن مفاخر و گردشگری و جذب سرمایه گذاری در این حوزه، توسعه علم و فناوری و گسترش شركتهای دانش بنیان، گسترش پوشش گیاهی و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، توسعه صنایع و برنامه ریزی برای توسعه صنایع هایتك و كم آب خواه و الكترونیك، توسعه انرژی های نو به ویژه انرژی خورشیدی از جمله 7 رویكرد مهم استان در حوزه های مختلف است.
"میرمحمدی"همچنین در پایان به وجهه فرهنگی استان یزد اشاره كرد و اظهار داشت: وجود روحانیون، فرهنگیان، دانشجویان،كارگران و كارمندان سختكوش و پرتلاش  زمینه های توسعه استان را در همه زمینه ها فراهم نموده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا