فرماندار خاتم در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان خاتم در زمینه پیش بینی و اتخاذ تدابیر لازم در مقابله با پدیده ال نینو و بارش های سیل آسا هشدار داد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: محمد زاده رحمانی اظهار داشت: قبل از حادثه اگر پیش بینی های لازم صورت گیرد هم هزینه کمتر می شود و هم تدابیر لازم اندیشیده شده و مواجه با بحران آسان تر خواهد بود.
وی بیان کرد: با هشدارها و پیش بینی های انجام شده بروزه پدیده ال نينو در امسال جدی می باشد و هشدار بروز سيل در هفته های جاری به استانهای فارس ، کرمان و یزد اعلام شده است.
وی اعلام کرد: از آنجا که شهرستان خاتم سابقه بارش های سیل آسا و مکرر را دارد لذا این شهرستان در راستای مقابله با بارندگی های شدید در آمادگی به سر می برد و سعی بر فراهم نمودن امکانات لازم جهت مقابله با پدیده بارش های شدید را داریم.
فرماندار خاتم در این نشست همچنين به پيش بيني بروز سرماي بي سابقه  در این منطقه اشاره و از شهروندان، بخصوص گلخانه داران و مرغداران خواست پيش بيني هاي لازم  را داشته باشند.
محمد زاده رحمانی همچنين از آمادگي ستاد مديريت بحران شهرستان براي پاسخگویی به درخواست ها ی مردم در زمان بحران گفت و به مسئولين دستگاه هاي مسئول نيز هشدار داد با توجه به افزايش امكانات و تجهيزاتي كه نسبت به سال گذشته داشته اند، در ماه هاي پيش رو، حداكثر آمادگي لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالي جوي داشته باشند.
در ادامه این نشست معاون فرماندار خاتم متوسط بارش ها در شهرستان را در سال گذشته 198 میلی متر اعلام کرد و افزود:  در سال جاري، بارش ها با زمان کم اما شدت زیاد پیش بینی شده است که مقابله با این پدیده همت همگانی مسئولین و مردم را می طلبد.
گفتنی است جلسه شورای بحران شهرستان خاتم با حضور فرماندار و اعضا در محل فرمانداری تشکیل شد.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا