یزدفردا:رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بر حفظ آثار تاریخی شهرستان ابرکوه تأکید کرد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه گفت: شهرستان ابرکوه به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که نشان از تمدن، فرهنگ و اندیشه استوار این آب و خاک می باشد و یکی از این آثار، منزلگاه امام رضا (ع) در سفر ایشان از مدینه به مرو می باشد.                                                   

مجاهد کرباسی افزود: یکی از افتخارات ابرکوه حضور امام رضا (ع) در 17 آبان ماه سال 195 خورشیدی مطابق با 8 ربیع الثانی سال 201 هجری قمری در این شهرستان می باشد.                                         

در مراسمی که به منظورگرامیداشت این روز برگزار شد حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در جمع ائمه جمعه سراسر استان و مدیران دستگاه های اجرایی ابرکوه اظهار کرد: باید گفت ابرکوه منطقه ای بسیار ارزشمند به لحاظ فرهنگی برای کشور می باشد که امید می رود این فرهنگ غنی به سراسر کشور معرفی شود تا مردم ایران از چنین پشتوانه عظیم فرهنگی که دارند مطلع و آگاه شوند. 

حجت الاسلام تقوی گفت: ارزش یک جامعه به فرهنگ آن است، یعنی برای ارزیابی هر جامعه در گام اول باید به سراغ نمادها و نمودهای فرهنگی آن رفت؛ چرا که فرهنگ، تولید فکر و اندیشه انسان است و انسان برابری می کند با آنچه که می اندیشید. نمادهای فرهنگی ابرکوه نشان از این دارد که در این شهر که دارای یک سابقه فرهنگی غنی است مردمانی می زیسته اند که دارای تفکر، اندیشه و فکری بلند بوده و امروز ما باید این فرهنگ غنی را که همان میراث فرهنگی و تاریخی است به بهترین شکل حفظ کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا