آیت الله ناصری در دیدار با مسئولان گمرک استان یزد اظهار داشت: گمرک نقش مهی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد چرا که صادرات ما اگر خدای ناکرده با دقت روبرو نشود و جنسها با کیفیت نامناسب برود هم بر تجارت ما و هم بر آن معامله صدمه می زند.

 به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: گمرک با نظارت مناسب بر صادرات و واردات نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارد.
آیت الله محمدرضا در دیدار با مسئولان گمرک استان یزد اظهار داشت: گمرک نقش مهی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد چرا که صادرات ما اگر خدای ناکرده با دقت روبرو نشود و جنسها با کیفیت نامناسب برود هم بر تجارت ما و هم بر آن معامله صدمه می زند.
وی وی افزود: اگر وارداتمان هم مناسب و تحت مراقبت نباشد واقعا به اقتصاد ما صدمه می زند و بازار ما را با مشکل مواجه می کند، کالاهای قاچاق و مواردی از این قبیل هم مواردی است که به قدرت و قوت گمرک ما بر می گردد.
امام جمعه یزد ادامه داد: گمرکات می توانند مثل بعضی از ادارات بنشینند و نظاره گر باشند که جنسی می آید رد کنند یا تحویل بگیرند و نسبت به بعضی مسائل حساس نباشند ولی همین گمرک ها می توانند در رابطه با کیفیت و ضرورت صادرات موثر باشند.
آیت الله ناصری افزود: واردات بدون نیازمان و یا صادرات بی کیفیت را نباید بگذاریم از گمرک عبور کند چرا که اقتصاد مقاومتی را تحت تاثیر قرار می گذارد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: یکی از راه ها این است که با این صنایع جلسه گذاشته شود و بگوییم تنگ نظر نباشند چرا که اگر کیفیت نداشته باشد محصول شما مطمئنا باید دیگر صادر نکنید، اما اگر این کار را نکنید و حتی با ضرر دفعه اول با کیفیت ارسال کنید، در دفعات بعدی می توانید این جنس را با همان کیفیت خوب ولی با قیمت بهتر ارسال کنید.
وی افزود: الان هم در خارج از کشور جنس هایشان را به صورتی ارسال می کنند که آینده نگر هستند، یعنی امروز ارسال می کنند که بتوانند در 4 سال 5 سال و یا 10 سال آینده به موفقیت دست پیدا کنند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: متاسفانه این در صورتی است که در صنعت ما چنین چیزی نیست و بسیاری از صنایع ما آینده نگر نیستند یعنی می خواهند در همان کار اول نتیجه خوبی دریافت کنند.
آیت الله ناصری گفت: متاسفانه برخی از صنایع ما به وقتی قیمت کالاها گران می شوند، برای اینکه بتوانند سود کنند سعی می کنند کمیت یا کیفیت را پایین بیاورند مثلا به جای اینکه دستمال 100 برگ دولا بفروشند، دستمال 100 برگ یک لا را درون جعبه می گذارند و به مردم با همان قیمت قبلی می فروشند تا از این محل سود خود را تامین کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا