به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" قریب بر 70 درصد نقشه املاک شهر یزد تاکنون طی پروژه انطباق و انتقال اطلاعات بررسی و اصلاح شده است.

سرپرست سازمان فاوا شهرداری یزد در مصاحبه با خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر افزود سازمان فاوا با دیدگاه پایه گذاری نقشه جدید برای شهر یزد در سال جاری پروژه انطباق و انتقال اطلاعات را آغاز کرد. مسعود تاج آبی گفت در این پروژه حدود 142000 پارسل از نقشه های شهر یزد با تلفیق نقشه­ های جدید تولید شده توسط فرآیند فتوگرامتری و سوابق موجود در سامانه جامع شهرسازی، بازنگری و اصلاحات مورد نیاز صورت می‌گیرد.

تاج آبی ادامه داد در ابتدای پروژه، عکس­های جدید شهر یزد با پرواز توسط سازمان نقشه برداری با دوربین UCXP و با GSD برابر 15 سانتیمتر تهیه و طی عملیات فتوگرامتری تهیه نقشه شد.

وی گفت با استفاده از نقشه­ های جدید و با بررسی ملک به ملک نقشه با سوابق و اطلاعات ساماندهی شده سامانه جامع شهرسازی، این سازمان اقدام به حذف خطاهای عملیات فتوگرامتری نمود و ضمن ایجاد بستر نقشه‌ای جدید، کددهی به املاک را مجددا انجام داد.

 سرپرست سازمان فاوا خاطر نشان کرد نقشه املاک جدید کدداده شده در نهایت در سامانه جامع شهرسازی بارگذاری گردیده و در مناطق شهرداری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است در این پروژه لایه مصوبات کمیسیون ماده 5، ماده 100، پروانه ­های ساختمانی، قیمت نوسازی، قیمت درآمد و لایه های مرتبط با نقشه مورد بررسی مجدد قرار گرفته و اصلاح می ­شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا