معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: يكي از كارهايي كه بايد به‌صورت دقيق انجام شود تبيين جايگاه واقعي كتاب در زندگي مردم است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، پنج‌شنبه 21 آبان ماه چهارمين جلسه كارگروه تخصصي فرهنگي اجتماعي استان با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديران كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي و دفتر امور بانوان و خانواده استانداري و نمايندگان دستگاه‌های عضو اين كارگروه در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين نشست بابیان اينكه در زندگي انسان هیچ‌چیز جاي كتاب را نمی‌گیرد، اظهار داشت: هزاران سال است كه كتاب وارد جامعه شده است و باوجود همه پیشرفت‌هایی كه در فناوری‌های جديد و وسایل ارتباط‌جمعی به وجود آمده باز كتاب جايگاه خودش را دارد.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: اما متأسفانه امروز ما با عدم شناخت از جايگاه واقعي كتاب، شانيت آن را پائين آورده‌ایم و فكر می‌کنیم وسایل ديگر می‌توانند جاي كتاب را بگيرند.
وي افزود: به همين علت در حال حاضر با يك سري آسیب‌های اجتماعي مواجه شده‌ایم و به‌عنوان‌مثال با عادت كردن به متن‌های كوتاه در شبکه‌ها و فضاهاي مجازي گرايش به خواندن كتاب به‌نوعی محدودشده است.
طالبي تصريح كرد: وظيفه و مسئوليت همه مسئولان و دستگاه‌ها است كه كتاب را به آن جايگاه واقعی‌اش در زندگي مردم بازگردانند و مردم به‌ضرورت كسب علم و آگاهي از طريق مطالعه كتاب واقف شوند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار تأکید كرد: بايد براي مردم تفاوت‌های متن كوتاه و كتاب مشخص شود تا مردم براي كسب اطلاعات و آگاهی بلافاصله به شبکه‌های اجتماعي مراجعه نكنند.
وي ادامه داد: شايد در نگاه اول مطالعه يك داستان كوتاه يا رمان ادبي يك سرگرمي به‌حساب آيد اما بايد ديد درواقع اين مطالعه رمان چه تأثیری در شئون مختلف شخصيت وزندگی فرد می‌گذارد.
طالبي در پايان سخنان خود هفته كتاب و کتاب‌خوانی را بهترين فرصت دانست تا جايگاه واقعي كتاب در زندگي مردم با برگزاري برنامه‌هایی متنوع و منسجم تبيين شود.
در ابتداي اين جلسه مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و ديگر نمايندگان دستگاه‌های عضو اين كارگروه به بيان فعالیت‌های انجام‌شده براي برگزاري باشكوه هفته كتاب و کتاب‌خوانی در استان يزد پرداختند.
گفتني است از 24 الي 30 آبان ماه به‌عنوان هفته كتاب و کتاب‌خوانی نام‌گذاری شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا