کينه جويي نامزد سابق و به هم خوردن ازدواج

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :خواستگار کينه جو که اقدام به انتشار تصاوير خصوصي دختر جوان در فضاي سايبري کرده بود توسط پليس فتا خراسان رضوي شناسايي و دستگير شد.

 

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:رئيس پليس فتا خراسان رضوي در تشريح اين خبر گفت: در پي انتشار تصاوير خانمي جوان در شبکه هاي اجتماعي تيمي از کارشناسان پليس فتا براي بررسي موضوع وارد عمل شدند.

در برررسي اظهارات شاکي مشخص شد فردي ناشناس با انتشار تصاوير خصوصي و خانوادگي و نشر اکاذيب باعث برهم خوردن نامزدي اش شده اند.

سرهنگ جواد جهانشيري افزود: کارشناسان پليس فتا با يک سري تحقيقات فني عامل انتشار تصاوير و مطالب کذب را در يکي از استان هاي جنوبي کشور شناسايي کردند.

کارشناسان پليس فتا متهم را با اخذ نيابت قضايي دستگير که در مواجهه با شاکي مشخص شد که اين فرد خواستگار سابق دختر جوان بوده است.

متهم در مواجهه با ادله ديجتالي لب به اعتراف گشود و با ندامت از فعل مجرمانه اش اظهار داشت چند سال پيش با هم همسايه بودند و شاکي از همسايه هاي قبل او بود و با هم رفت و آمد خانوادگي داشته اند.

پس از چند مرحله خواستگاري و جواب رد از سوي پدر اين دختر جوان و اطلاع از ازدواج وي با فردي ديگر براي برهم زدن اين ازدواج تعدادي از عکس هاي خصوصي شاکي را در شبکه هاي اجتماعي با مطالب کذب منتشر کرده است.

سرهنگ جهانشيري با اشاره به معرفي متهم به مقام قضايي به شهروندان توصيه کرد از نگهداري تصاوير شخصي و خانوادگي خود در گوشي هاي تلفن همراه و رايانه خودداري کرده و به هيچ عنوان گوشي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند و همواره از کدهاي امنيتي براي جلوگيري از سرکشي افراد غيرمجاز در گوشي هاي خود استفاده کنيد.

وي خاطر نشان کرد: فضاي سايبري مکاني براي عقده گشايي و کينه جويي نيست و هيچ رد پايي از چشم تيزبين پليس فتا دور نخواهد ماند و هر كسي كه به هر نحو اقدام به مزاحمت وهتك حيثيت در محيط مجازي کند بر اساس قانون جرائم رايانه اي افزون بر اعاده حيثيت به حبس و جزاي نقدي محكوم مي شود.

 

ارتقاء احساس امنيت ، دشواري ارتكاب جرم و افزايش قدرت كشف  به وقوع دستاوردهاي فتا/// برگزاري 6 دوره مانور عملياتي سايبري

 یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئيس پليس سايبري كشور از برگزاري 6 دوره مانور عملياتي سايبري در پليس فتا سراسر كشور كه به صورت تخصصي برگزار شد ، خبر داد و در ادامه به دستاوردهاي اين پليس شامل ارتقاء امنيت و احساس امنيت در فضاي مجازي  ، دشوار نمودن نحوه ارتكاب جرم ، افزايش قدرت كشف به وقوع  و اسناد پذيري ادله ديجيتال اشاره كرد .

 

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:رئيس پليس سايبري كشور  ضمن حضور در دومين دوره کوثر 1394 ويژه مديران مياني پليس فتا استان ها، با اشاره به تدوين سند راهبردي دوم اين پليس، اظهار داشت : پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي در سال 89 به صورت رسمي كار خود را آغاز كرد و بعد از يك سال موفق شد در 34 استان و بعد از دو سال در بيش از 76 شهرستان  با بيش از 200 هزار نفر جمعيت، مستقر شود.

وي در ادامه با اشاره به راه اندازي 11 آزمايشگاه ادله ديجيتال در حوزه فارنزيك ، شبكه و كامپيوتر، بيان كرد: اين آزمايشگاه ها به علت برخورداري از تجهيزات فني از نادرترين آزمايشگاه ها در كشور است .

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينكه در فتا نيروهاي علمي و متخصص مشغول به كار مي باشند، گفت : بيش از 82 درصد كاركنان پليس سايبري كشور ، كارشناس و مهندس فني هستند .

سردار هاديانفر ضمن بيان اينكه  پليس فتا پنج دوره از ايجاد تا تكامل طي كرده است  و در حال حاضر در دوران تكامل خودش به دنبال ايجاد مشاركت بيش تر مردم در تامين امنيت فضاي مجازي مي باشد ، بر رعايت حقوق شهروندي و استفاده بيش تر از توان همياران اين پليس تاكيد كرد .

رئيس پليس سايبري كشور با اشاره به اينكه روابط مطلوبي در راستاي راهبردهاي بين المللي كشور براي پي جويي جرايم سايبر فراملي با پليس سايبر كشورهاي دنيا برقرار شده است ، تصريح كرد : در حوزه تشخيص و پيشگيري ، مبارزه با جرايم سايبري ، استناد پذيري ادله ؛ در غالب ايجاد و توسعه روابط ديپلماسي سايبري اقدامات عملياتي مثمر ثمري صورت گرفته است و به دليل رشد قارچ گونه جرايم و فناوري هاي نوين در فضاي سايبر ،همه كشورها نيازمند توسعه اين روابط هستند .

سردار هاديانفر ضمن تاكيد بر حوزه ديپلماسي سايبري ، به نشست 2015 با عنوان "جرايم در دنياي به هم پيوسته " با حضور 46 كشور جهان در ايران اشاره كرد و بيان داشت : در عمليات « پانجيا 8» در خصوص برخورد با سايت ها و كساني كه داروهاي غير مجاز عرضه مي كنند جمهوري اسلامي ايران جايگاه دوم را از حيث توانمندي عملياتي ، كشفيات و دستگيري در بين كشورهاي جهان بدست آورده و از طريق مركز مقابله با جرايم سايبري سازمان اينترپل مورد تقدير قرار گرفته است .

رئيس پليس فتا ناجا در ادامه با اشاره به اينكه وجود آموزش براي انطباق سازمان با محيط بيروني بسيار مهم است بر سرمايه گذاري پليس فتا در رشد و ارتقاء آموزش كاركنان خود تاكيد كرد و گفت : در اين خصوص  89 دوره شامل 49 دوره تخصصي ، 26 كارگاه آموزشي و 24 كارگاه اشتراك دانش جهت كاركنان پليس فتا برگزار گرديده و 7 مرحله آزمون نيز در خصوص چالش هاي سايبري بين پرسنل به عمل آمده است.

اين مقام ارشد انتظامي با تاكيد بر چالش هاي اصلي در رد يابي و پي جويي جرايم سايبري در دنيا از برگزاري  6 دوره مانور عملياتي سايبري در پليس فتا سراسر كشور كه به صورت تخصصي برگزار شده  است ، خبر داد و در ادامه به دستاوردهاي پليس سايبري كشور شامل ارتقاء امنيت و احساس امنيت در فضاي مجازي  ، دشوار نمودن نحوه ارتكاب جرم ، افزايش قدرت كشف به وقوع  و اسناد پذيري ادله ديجيتال اشاره كرد .

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا ضمن بيان اينكه  امنيت فرايندي است كه همه مردم ، دستگاه ها و نهادها در آن نقش جدي ايفا مي كنند ، در خاتمه اظهار اميدواري كرد : تمام افراد جامعه بايد در تامين امنيت همراه با پليس مشاركت نمايند تا با ايجاد پليس جامعه محور شاهد وقوع كمترين جرايم و آسيب هاي اجتماعي در كشور باشيم .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا