به گزارش واحد تامین خبر یزدفردا"عبدالغفار شجاع مشاور معاون رئیس جمهور وسازمان مدیریت و برنامه ریزی و رئیس هیئت مدیره مجمع مشورتی توسعه استانهای کشور در حاشیه افتتاح دفتر مجمع مشورتی استان یزد، به همراه محمد رضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، محمد دهستانی عضو مجمع مشورتی کشور و رئیس مجمع مشورتی توسعه استان یزد و مسعود شریعتی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان یزد، با استاندار یزد دیدار و گفت و گو کردند

مشاور معاون رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور برای پیگیری اهداف مجمع مشورتی، پیرامون همکاری استانداران سراسر کشور با مجمع مشورتی بیان کرد: این تعامل دو جانبه است و در راستای توسعه کشور در بخش های مختلف میباشد که با رویکرد پیشرفت همه جانبه در کلیه بخش ها و دستگاه ها مورد بررسی قرار میگیرد.

وی افزود: برنامه ششم توسعه کشور که نظرات و پیشنهادات این مجمع در ان مورد استفاده قرار میگیرد، میتواند در توسعه استان ها مفید واقع شود.

رئیس هیئت مدیره مجمع مشورتی توسعه استان ها ی کشور در ادامه گفت: اساسنامه مجمع که به تائید دکتر نوبخت و ریاست محترم جمهور رسیده است به کلیه استان ها از جمله استان یزد ابلاغ شده و در اولین فرصت در اختیار استاندار قرار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه، استاندار یزد با تاکید بر اهمیت تبیین محورهای توسعه استان به هشت محور اشاره کرد، وی این محورها را آب ،صنایع و معادن،انرژی خورشید،علم و فناوری، فرهنگ ، منابع طبیعی و محیط زیست، گردشگری، بهداشت و درمان عنوان نموده وتصریح کرد:پیشنهادات مجمع مشورتی استان یزد میتواند به عنوان بازوی فکری دولت اثربخش باشد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان یزد نیز دراین دیدار گفت :مجمع مشورتی که متشکل از نخبگان، اساتید و مردم است،میتواند اهداف خوبی را در توسعه کشور پیش رو گیرد.

محمد رضا علمدار یزدی ضمن اثر بخش خواندن مجمع مشورتی ، گفت:توسعه بخش های صنعت،معدن و تجارت استان یزد با پیشنهادات مجمع مشورتی میتواند در زمان کوتاه تر و با کیفیت بیشتری اتفاق افتد.  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا