یزدفردا "به مناسبت شب یلدا در کنار سرو ابرکوه مراسم ویژه ای بدین مناسبت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا " در این جشنواره که مدیرکل، معاون گردشگری و مسئولین اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرستان، اعضای هیئت مدیره کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، رئیس و اعضای هیئت مدیره انجمن راهنمایان گردشگری ایران و جمعی از مسئولین شهرستان حضور داشتند، محمدمهدی شرافت عنوان کرد: در بیش از پنجاه منطقه استان برنامه هایی به مناسبت شب چله برگزار شد که باتوجه به شرایط و پتانسیل های شهرستان ابرکوه، این جمع در این شهرستان حضور یافت تا این شب زیبای پاییزی را در کنار سرو کهنسال زنده نگه دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: از مردم و اهالی این شهرستان انتظار داریم تا با مشارکت و همراهی خود از پتانسیل های این شهرستان به بهترین نحو استفاده نموده و جایگاه صنعت گردشگری ابرکوه را افزایش دهند.

وی خاطرنشان ساخت: شهرستان ابرکوه دارای آثار، بناها و بافت شاخص و منحصر به فردی است ولی اگر شهرستان ابرکوه تنها سرو را هم داشت، می توانست پایه گذار صنعت گردشگری شهرستان باشد و به بهترین نحو معرفی شود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: با همت راهنمایان گردشگری استان، در سال 2017 ، یزد میزبان کنوانسیون راهنمایان گردشگری دنیا خواهد بود و در همین راستا برای ارزیابی آنها نایب رئیس و یکی از اعضای هیئت مدیره جهانی میهمان ابرکوه هستند و در این برنامه نیز حضور یافته اند، و این برنامه نقطه شروعی برای معرفی شهرستان به آنها می باشد.

شرافت تصریح کرد: در کشور استان های یزد، اصفهان و فارس به عنوان مثلث طلایی گردشگری مطرح هستند و ابرکوه دقیق ترین نقطه ای است که می تواند حلقه اتصال این سه استان باشد. همچنین باتوجه به اینکه از نظر موقعیت جز استان یزد به حساب می آید ولی از نظر فرهنگی و معماری، تلفیقی از استان های فارس و یزد می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه ابرکوه می تواند نقطه اتصال بحث گردشگری باشد افزود: می توان با آماده سازی، ایجاد و احداث مراکز اقامتی، محلی را برای یک شب اقامت گردشگران عبوری از این شهرستان فراهم نمود و بدین گونه گردشگری آن را رونق داد.

این مقام مسئول گفت: تمام دنیا به این نتیجه رسیده اند که صنعت گردشگری، پاک ترین صنعت محسوب می شود و باتوجه به سه ویژگی بارز و شاخص ایجاد اشتغال پایدار و طولانی مدت، رونق و توسعه پایدار و همچنین نداشتن آسیبی برای منابع طبیعی، از سوی سازمان ملل سال 2017 به نام سال گردشگری پایدار انتخاب گردیده است.

شرافت در پایان از فرماندار، شهردار و تمام کسانی که در راستای برگزاری برنامه تلاش نموده اند تشکر و قدردانی نمود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا