به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد؛ فرماندارمیبد پس از دیدار با مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری و مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، بر آمادگی صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران شهرستان میبد و استان یزد برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اشاره کرد و گفت: ازآنجاکه کار و تلاش، اساس فکری و ذات مردم استان یزد و شهرستان میبد است همواره تلاش می‌کنند در زمینه‌های مختلف و در ابعاد گوناگون در هر نقطه از کشور اسلامی‌مان که ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد سرمایه‌گذاری کنند.

حسین فلاح افزود: علاقه ویژه‌ای که مردم و مسئولین خراسان جنوبی به امر سرمایه‌گذاری دارند برای ما کاملاً مشهود بود و با مذاکراتی که بین مسئولین ادارات و دستگاه‌ها انجام گرفت نشان می‌دهد که برای همکاری با سرمایه‌گذاران آمادگی دارند.

فلاح با اشاره به موقعیت منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی و هم‌مرز این استان با کشور افغانستان گفت: استان خراسان جنوبی از امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود که دارای معادن و ذخایر غنی است و قطعاً صنعتگران استان یزد به‌ویژه شهرستان میبد با شناسایی ظرفیت‌های این استان می‌توانند سرمایه‌گذاری عظیمی را در این منطقه انجام دهند.

فرماندارمیبد مجاورت این استان با افغانستان را یکی از فرصت‌های تبادل اقتصادی با خارج از کشور عنوان کرد و افزود: نزدیکی با مرز افغانستان فرصت بسیار خوب و شروع تازه‌ای است که می‌توانیم با جذب سرمایه‌گذار در این منطقه شاهد رونق اقتصادی پویا باشیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی هم با برشمردن ظرفیت‌های این استان در زمینه‌های مختلف گفت: ما به‌عنوان مسئول اجرایی سیاست‌های دولت آمادگی داریم با سرمایه‌گذاران استان یزد و شهرستان میبد همکاری کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند هم هدف از حضور فعالان اقتصادی را آشنایی با امکانات، قابلیت‌ها و فرصت‌های ایجادشده در این منطقه اعلام کرد و افزود: خوشبختانه این بازدید و موارد مطرح‌شده موردتوجه فعالان اقتصادی شهرستان میبد و یزد قرار گرفت.

مرتضی صفدری زاده گفت: با توجه به بازدید صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد تحولات و سرمایه‌گذاری خوب این گروه در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند باشیم.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران به دنبال یافتن سرمایه‌گذاری برای سود بیشتر هستند، افزود: ما اعتقادداریم فضای خراسان جنوبی آماده سرمایه‌گذاری برای تولید با منافع بهتر نسبت به سایر استان‌ها است.

صفدری زاده افزود: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ظرفیت باراندازی که می‌تواند برای کالاهای تولیدی میبد فراهم نماید، فرصت استثنایی است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با اشاره به اینکه طرح‌هایی که مورد تأیید این منطقه بوده و در چارچوب برنامه حرکت و فنّاوری وارد و تولید انجام دهند، گفت: در هر مرحله از سرمایه‌گذاری حاضر هستیم اصل سرمایه را تضمین کنیم و ما سرمایه‌گذاری برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی در این منطقه را تسهیل می‌کنیم

فرماندار و گروه صنعتی و اقتصادی میبد در ادامه از ظرفیت‌های تاریخی و آثار و فرهنگ و تمدن استان خراسان جنوبی بازدید کردند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا