ظریف وارد وین شد
وزیر امور خارجه کشورمان که برای اعلام آغاز «روز اجرای» برجام عازم پایتخت اتریش شده بود، دقایقی پیش وارد فرودگاه وین شد.

 محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که برای اعلام آغاز «روز اجرای» برجام عازم پایتخت اتریش شده بود، دقایقی پیش وارد فرودگاه وین شد.

قرار است پس از انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی در وین، پایتخت اتریش، با انتشار بیانیه‌‌ای مشترک آغاز «روز اجرای» برجام را اعلام خواهند کرد.

بر این اساس، پس از اجرای تعهدات ایران طی ماه‌های اخیر، تحریم‌های مندرج در سند برجام که پیشتر رفع آن‌ها اعلام شده بود از روز «اجرای برجام» به طور عملی رفع می‌شوند.
ظریف: تحریم‌ها امروز لغو خواهد شد

وزیر خارجه کشورمان گفت: معتقدیم برجام انجام می شود و پیش می رود و از فرصت های اقتصادی و دیپلماسی آن استفاده خواهد شد


به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف صبح روز شنبه در بدو ورود به وین در پاسخ به این پرسش که برداشته شدن تحریم ها چقدر بعد از روز اجرا تضمین شده است گفت: کسانی هستند که همیشه صلح را تهدید موجودیت شان می دانند و اینها همیشه مخالف بوده و به این مخالفتشان ادامه خواهند داد

وزیر خارجه کشورمان گفت: امروز روز خوبی برای مردم ایران است و تحریم ها امروز لغو خواهد شد.

وی افزود:همچنین روز خوبی برای منطقه است. منطقه ما از سایه یک درگیری بی مورد که می توانست نگرانی ایجاد کند با برجام رها شده و می تواند بدون غبارهای خطرناک که به دلیل تبلیغات منفی علیه برنامه هسته ای شکل گرفته حرکت صلح طلبانه ایجاد کند.

وزیر خارجه گفت: امروز یه روز خوب برای دنیاست چراکه ثابت شده مشکلات مهم را می توانیم از طریق دیپلماسی حل کنیم نه تهدید و فشار و قطعا از این جهت امروز روز مهمی است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا