یزدفردا"در دویست وپنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، اعضای شورا ، بر ضرورت تسریع در بهره‌برداری از کارخانه جنوب یزد و استقرار سازمان‌های شهرداری در این فضای تحت مالکیت شهرداری تاکید کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این زمینه با اشاره به کاربری های زیادی که کارخانه جنوب دارد، تصريح كرد: خوشبختانه خرید کارخانه جنوب یکی از افتخارات مصوبات شورای دوره چهارم می باشد که با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد تومان خریداری و در اختیار شهرداری قرار گرفت.

حجت الاسلام عباس زارع گفت: با توجه به وسعت این مکان و فضاهای سرپوشیده و بناهای مستحکمی که وجود دارد می توان طرح‌های تفریحی و ورزشی جهت کاربری های مختلف در نظر گرفت و با طرحی مناسب به یکی از قطب‌های فرهنگی وتفریحی شهر یزد تبدیل کرد.

همچنين محمدفقیه‌خراسانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به پتانسیل بالای کارخانه جنوب برای کاربری های مختلف، تاکید کرد: با توجه به تعدد ساختمان‌ها در این مکان ، سازمان‌های شهرداری می‌توانند در این کارخانه مستقر شوند.

محمدرضاعظیمی زاده شهردار یزد هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده شهرداری در این مکان گفت: گزارش مطالعاتی کارخانه جنوب به شورای اسلامی شهر ارائه می شود تا بتوانیم برای آینده این مکان تصمیمات مهمي گرفته شود و بعد از تصویب وارد عملیات اجرایی آن بشویم.

در ادامه موضوع گرامیداشت ایام ا... دهه مبارک فجر با حضور حجت الاسلام فخرالدینی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ضمن گرامیداشت هفته استقبال از ایام ا... دهه مبارک فجر، گفت: در جلسه شورای اداری شهرستان یزد بر فضاسازی زیبای شهر در روزهای مبارک دهه فجر تاکید شد و انشاا... به یاری خداوند این فضاسازی ضمن یادآوری روزهای سخت انقلاب، زمینه راهپیمایی گسترده در 22بهمن ماه فراهم شود.

مرتضی شایق از اعضای شورای اسلامی شهر یزد هم در این جلسه به جنایت کمونیست خلق در پنجم بهمن ماه 57 اشاره کردوافزود: این گروه ضدانقلابی قصد داشت شهرهای ایران را به تصرف خود درآوردکه خوشبختانه با هوشیاری و همدلی مردم این کار به شکست انجامیدو هرگز نبایدرشادت و دلاورمردی های مردمان آن زمان فراموش شود.

شهردار یزد همچنين اظهارداشت: در راستاي گراميداشت دهه فجر با سازمانهاي فرهنگی ورزشی و رفاهی تفريحي جلسات مختلفی برگزار گرديدکه مقرر شد برنامه های بسیار مناسبی در این ایام در شهر تدارک ديده شود.

در ادامه جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، شورای دانش آموزی دبستان اولیاء با حضور در جمع اعضای شورا، مسائل و مشکلات شهر و مدارس را با نمایندگان مردم در میان گذاشتند.

گفتني است در ابتداي اين جلسه حجت الاسلام زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد به وقایع تاریخی این روزها از جمله سالروز قیام مختار به خون خواهی امام حسین(ع)، سالروز انتظار مردم برای ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور بعداز 15سال، سالروز اولین انتخاب رئیس جمهور در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود.

همچنین در این جلسه و در بررسی نامه های ارجاعی به صحن شورا، بر ضرورت رعایت پارکینگ و پرداخت عوارض کسری پارکینگ پلاک‌های تجاری برای رعایت حقوق شهری، تاکید شد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا