یزد فردا:“محمدرضا بابایی” با اشاره به محورهای مهم اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) تاکید کرد: رونق پایدار اقتصادی و شکوفایی تولید داخلی در گرو اجرای درست سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

معاون سابق استاندار یزد در گفتگوی اختصاصی با اشاره به توانمندي هاي بالقوه ايران اسلامي در عرصه هاي اقتصادي گفت: اين موضوع، از نگاه دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوري اسلامي پنهان نمانده است لذا هر از چندگاهي درصدد آن بر مي آيند با اعمال تحريم هاي اقتصادي، رشد و تعالي ايران اسلامي را متوقف و آن را در تنگنا قرار دهند.

وي با اشاره به ابلاغ سياستهاي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) گفت: اين سياستها یکی از مهمترین اسناد کلان و تعیین کننده در عرصه اقتصادي كشور است كه اجراي كامل و درست آن، خودكفايي ملي و خود اتكايي كشور را به دنبال خواهد داشت.

بابايي از کاهش وابستگی كشور به درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز، ارتقای شاخص های عدالت اجتماعی، توجه ويژه به تولید داخلي و ملي، افزايش اشتغال و ارتقاي سطح بهره وری به عنوان مهم ترين محورهاي اين سياستها ياد كرد و اظهار داشت: سند اقتصاد مقاومتي بايد به عنوان ستون استوار سياستهاي اقتصادي كشور باشد چرا كه اجراي آن، استقلال كشور را تضمين كرده و رونق اقتصادي پايدار را به ارمغان مي آورد.

آزاده سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس با تاكيد بر تفاوتهاي بسيار ميان “اقتصاد رياضتي” و “اقتصاد مقاومتي” اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي، كاملا با اقتصاد رياضتي متفاوت است چرا كه اقتصاد مقاومتي در انديشه تعالي اقتصادي، رشد متوازن و توسعه پايدار است و از اين رهگذر، به اعتلاي توليد ملي و استقلال اقتصادي كشور مي انديشد.

وي با بيان اين كه در اقتصاد مقاومتي، نگاه به درون است خاطرنشان كرد: البته اقتصاد مقاومتي به معناي بستن درهاي اقتصادي كشور بر روي دنيا نيست بلكه در چارچوب هاي اقتصاد مقاومتي، تعامل با دنيا در جهت توسعه اقتصادي كشور به درستي و به شكل معقول تدوين شده است.

بابايي تقویت بخش خصوصی، اصلاح الگوی مصرف، ثبات قوانین و دستورالعمل ها، صرف درآمدهاي نفتي براي توسعه و ایجاد زیرساخت ها و تقويت ذخاير اقتصادي را از ديگر محورهاي حائز اهميت در اقتصاد مقاومتي برشمرد و افزود: در اجراي اقتصاد مقاومتي نبايد در دام شعار زدگي گرفتار آمد چرا كه اجراي اين سياستها در بخش هاي مختلف اقتصادي كشور نيازمند كار و مديريت جهادي و برنامه ريزي بلند مدت است.

فرماندار سابق شهرستان مهريز توجه به ظرفيت هاي ملي و توان مردمي را شالوده اصلي اجراي سياستهاي كلان اقتصاد مقاومتي ارزيابي كرد و افزود: دستگاههاي متولي امر، بايد با بسترسازي لازم براي مشاركت بخش خصوصي و تعاوني ها در عرصه اقتصادي كشور، راه را براي مشاركت فعالانه مردم در عرصه هاي اقتصادي كشور فراهم و شرايط حضور بخش خصوصي را در اين عرصه خطير تسهيل نمايند. وي افزود: تنها در اين صورت است كه اجراي اقتصاد مقاومتي در كشور ممكن خواهد شد و همگان نتايج و دستاوردهاي عظيم و شيرين آن را خواهند چشيد.

وي در پايان خواستار مشاركت همه فعالان و نخبگان اقتصادي براي تدوين دستورالعمل ها و تعيين وظايف همه نهادها و بخشها براي اجراي شايسته و مطلوب سياستهاي كلان اقتصاد مقاومتي در كشور شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا