محسن بهجت

یزدفردا"با انتشار  تصمیم استان برای ایجاد خط هوایی اختصاصی یزد که  توسط استاندار در نشست رسانه ای  ایراد شده بود یکی ازفرداییان در این رابطه واکنش نشان داد که عینا منتشر می شود"

مدتی است که خرید هواپیما و ایجاد خط هوایی برای استان یزد در رسانه ها مطرح میشود. یکی از تعاونیهای بزرگ استان، و چند سرمایه گذار بخش خصوصی نیز پیگیری خرید هواپیما هستند، که اتفاقا این رویکرد در مصاحبه های منتشر شده مورد تاکید استاندار محترم نیز قرار گرفته است.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_116407.jpeg

ولیکن به دلایل مختلف، توسعه خطوط ریلی از اهمیت بالاتری نسبت به خطوط هوایی برخوردار است. خطوط ریلی ارزان تر و ایمن تر هستند و البته به دلیل ظرفیت بالاتر بخش بیشتری از مردم قابلیت استفاده از آن را خواهند داشت.

علاوه بر مزیتهای ذکر شده، نکته ای که معمولا مورد غفلت واقع میشود، سرعت و سطح رفاه در قطارهای مدرن میباشد. در صورت خرید قطارهای سریع السیر مدرن، میتوان مسیر تهران یزد (که مسیر پرتردد استان محسوب میگردد) را در 2.5 ساعت پیمود، که در مقایسه با زمان نهایی که برای استفاده از هواپیما (با احتساب سوار و پیاده شدن، دریافت چمدان و تاخیرهای متداول) تلف میشود، کاملا مزیت دارد.

به هر حال، وضع موجود خطوط ریلی استان، به دلیل فقدان کیفیت و ظرفیت مورد نیاز عموم مردم، بر خطوط هوایی اولویت دارد.

از طلا بودن پشیمان گشته ایم.

مرحمت فرموده ما را مس کنید!

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا