1

ستاد برگزاری نماز استغاثه به امام زمان(عج) یزد با همکاری 22 کمیته مردمی در آخرین جمعه سال (28 اسفند ماه) نماز استغاثه به امام زمان(عج) (جهت تعجیل در ظهور امام عصر(عج)) را در جوار شهدای گمنام تکیه امیرچقماق برگزار می‌کند.
به نقل از خبرنگار فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) یزد، مسئول ستاد برگزاری نماز استغاثه به امام زمان(عج) یزد گفت: با توجه به گرفتاری‌ها و فتنه‌های فراوان جهان اسلام، به خصوص گرفتاری‌هایی که جامعه شیعیان متحمل آن شده‌اند، جمعی از مردم عزیز با محوریت علمای ربانی، انقلابی و ولایی دارالعباده با همکاری 22 کمیته مردمی در نظر دارند به صورت جمعی و همگانی اقدام به دعا و نماز استغاثه به امام زمان(ارواحنافداه) به نیت تعجیل در امر فرج مولای منتظرمان نمایند. و این طرح با نام «استغاثه رمز نزدیکی ظهور» انجام می‌گیرد.
محمدعلی کریمی اضافه کرد:‌ این نماز را شیخ عباس قمی(ره) در مفاتیح‌الجنان به نقل از «کلم الطیب» آورده‌ است. وی با ذکر این نکته که این نماز باید فرادا خواند شود خاطرنشان کرد:‌ با توجه به مشورت‌های انجام شده، این طرح با نظر حضرت آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در جمعه آخر سال (28 اسفند) اجرا می‌گردد. محل تجمع منتظران ظهور،‌ آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) (بعثت) در ساعت 6:30 صبح همراه با قرائت دعای پرفیض ندبه خواهد بود. مسیر پیاده‌روی از امامزاده به سمت شهدای گمنام تکیه امیرچقماق می‌باشد و نماز در جوار 8 شهید گمنام تکیه امیرچقماق اقامه خواند شد. سخنرانی، زیارت آل‌یاسین، مناجات و زمزمه همگانی دعای فرج از برنامه‌های دیگر این طرح می‌باشد. کریمی تأکید کرد: در خصوص این برنامه از مراجع عظام تقلید (آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، صافی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی و مکارم شیرازی) استفتاء شده است.
مسئول ستاد مردمی استغاثه در پاسخ به این سؤال که آیا مشابه این برنامه در کشور وجود دارد گفت: این برنامه توسط معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران، بنیاد مهدی موعود قم، بنیاد مهدی موعود مشهد، قرارگاه خاتم‌الاصیاء فرهنگستان علوم قم، مؤسسه مصاف تهران (استاد رائفی‌پور)، مؤسسه فرهنگی هنری منتظران منجی تهران (دکتر شجاعی) دانشگاه‌های مشهد و.... در حال پیگیری و برنامه‌ریزی است.
مسئول اجتماعات مهدوی در باب اهمیت و ضرورت این کار اظهار داشت: نياز به همدلي اجتماعی براي تعجيل در ظهور امام زمان(عج) و وجود خلاء حركت‌هاي اجتماعي صحيح مهدوي و جولان منحرفين در مسئله مهدويت (‌جريان شيعه انگليسي و...)‌ از جمله موارد ضرورت انجام این طرح است. وی افزود:‌ این برنامه اهداف زیادی دارد که عبارتند از: 1- ايجاد جريان توجه به مسئله تعجيل فرج حضرت صاحب الزمان(عج) با آمادگي عمومي براي آن. 2- تقويت و ايجاد حركت‌هاي مردمي جديد با هسته‌هاي مركزي سالم در بسترهاي مختلف اجتماعي براي پر نمودن خلاء موجود. 3- بسترسازي براي ورود دقيق و سازماندهي شده به سمت ايجاد بدنه اجتماعي مهدوي همراه با معارف و شور مناسب. اجتماع ايماني مردم.
وی این نکته را نیز خاطرنشان کرد که‌ براي اينكه انقلابي بودن اين حركت نشان داده شود نياز نيست اعلام عمومي شود، بلكه استفاده از عناصر شاخص انقلابي در اين برنامه جريان انقلابي بودن آن را نشان خواهد داد. این فقط یک دعای همگانی نیست، بلکه آرزومندیم مقدمه‌ای باشد بر اجتماع قلوب سراسری در وفای به عهد با امام زمان(عج).

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا