دکتر سعید حسنی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه یزد، از سوی بنیاد ملی نخبگان به عنوان استادیار جوان برتر دانشگاهی معرفی و مشمول دریافت جایزه "دکتر کاظمی آشتیانی" شد.

به گزارش دریافتی از دانشکده مهندسی معدن و متالورژی اختراع ثبت شده دکتر سعید حسنی با عنوان "فرایند فرآوری ورق‌های فوق نازک مغناطیسی نانو FeCoV مورد استفاده در موتورهای با سرعت چرخش بالا"،  در جشنواره کویر بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۹۴ به عنوان اختراع برگزیده انتخاب و مشمول کسب حمایت‌های این بنیاد شد. 

این گزارش می‌افزاید: دکتر سعید حسنی که دانش‌آموخته دکترای مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان است، مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه را با کسب رتبه اول به پایان رساند و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز به صورت بدون آزمون پذیرفته شد.

وی پایان‌نامه دکترای خود را تحت راهنمایی پروفسور مرتضی شمعانیان و دکتر علی شفیعی از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان و با مشاوره پروفسور جرزی اسپونار از دانشگاه ساسکاچوان کانادا انجام و با همکاری آنها برای نخستین بار موفق به تولید و بهینه‌سازی خواص مکانیکی و مغناطیسی ورق‌های فوق نازک مغناطیسی برای استفاده در موتورهای با سرعت چرخش بالا شد. 

نتایج حاصل از این پژوهش توسط سازمان انرژی اتمی مورد تایید قرار گرفته است و تاکنون از نتایج آن مقالات علمی- پژوهشی متعدد از جمله ۷ مقاله ISI در ژورنال‌های معتبر خارجی به چاپ رسیده است.

گفتنی است وی در سال ۱۳۹۴با مرتبه استادیاری در دانشگاه یزد مشغول به فعالیت شد و در پایان سال ۱۳۹۴ با توجه به دستاوردهای آموزشی و پژوهشی، موفق به کسب جایزه دکتر کاظمی آشتیانی از سوی بنیاد ملی نخبگان شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا