مرکز آموزشی شهید نعمت اللهی با حضور قائم مقام شهرداریزد ،رادمنش رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد ورییس آموزش و پرورش ناحیه یک یزد و خیر وپدر محترم شهید نعمت اللهی بازگشایی شد.

یزدفردا:خبرنگار سرویس آموزش: آیین بازگشایی مجدد آموزشگاه آذر یزدی در مرکز آموزشی شهید نعمت اللهی صبح امروز (سه شنبه) در محل این آموزشگاه وافع در محله تاریخی چهار منار با حضور مسئولین شهرستان یزد برگزار شد .

در این مراسم رادمنش رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد ،مهندس محمود دهقان قائم مقام شهرداریزد ،صابری رییس آموزش وپرورش ناحیه یک و  حسن کافی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی و  سیدرضا ملک نیا کارشناس مسئول مشارکت های مردمی ناحیه یک و خانواده شهید مهندس نعمت اللهی  و پرسنل این مرکز حضور داشتند .

 دکتر محمد رضا  ابرقویی مدیرمرکز آموزشی  شهید نعمت اللهی اظهار داشت:لازم است تشکر ویژه از پدر بزرگوار شهید داشته باشیم که  با حضورشان همیشه به ما روحیه می دهند و حتی در روز معلم به معلمین هم هدایایی اهدا کرده اند که خود نشان دهنده توجه ایشان به امور آموزشی و همچنین بالا بودن روحیه پرسنل این آموزشگاه است .  

دکتر ابرقویی  در ادامه افزود : ما با محور روانشناختی و مذهبی فعالیت های خود را در این مرکز آموزشی آغاز کردیم تا بستری آماده شود که بچه ها هم از نظر درسی و هم از نظر اعتقادی رشد کرده و شخصیتی متعادل داشته باشند

وی در ادامه خاطر نشان کرد:برای پذیرش دانش آموز غربال گری نکرده  و هستند دانش آموزانی که در این مرکز کمک مالی هم به آن ها می شود فضای آموزشی شهید نعمت اللهی پس از چهار سال که به همت خیر مدرسه ساز محمد تقی نعمت اللهی که در سال 1362 به یاد فرزند شهیدشان ،  مهندس اصغر نعمت اللهی تاسیس شده است . 

در موضوعات مذهبی هم هر کلاس را متوسل به یک امام کرده ایم و تمام موضوعات فوق برنامه به همین موضوع مربوط است .

مدیر دبستان غیر دولتی آذریزدی در ادامه گفت : در ابتکاری برای دانش آموزان دفتری با نام راه بهشت در نظر گرفته ایم و هر هفته به آن ها یک حدیث می دهیم تا آنها با خلاقیت خودشان در صفحه مقابل آن نقاشی کنند و در خانه به کمک خانواده شان این حدیث را بهتر بیاموزند .

وی در ادامه گفت : در این مرکز آموزشی از روش های مختلف استفاده می کنیم و در طول تابستان در حدود دویست  معلم در این مرکز اموزش دیده اند ، همچنین از همه دوستان تشکر ویژه را بابت الطاف مسئولین تا این لحظه داریم

ابرقویی ادامه داد : محلات قدیمی بسیار ارزشمند هستند زیرا بنایان قدیم هر طاق را با صلوات می نشاندند . در حال حاظر یکی از مشکلات اصلی ما قرار داشتن در این محله قدیمی است به خاطر اینکه در زمان تردد دانش آموزان ممکن است برای آنان خطر ایجاد شود یا به طور مثال زمانی که میخواهیم انجمن اولیا و مربیان برگزار کنیم دچار کمبود فضای پارک خودرو هستیم .

قبلا هم اقداماتی انجام شده است و موافقت شورای شهر وقت اخذ شده است و حتی تا مرحله کارشناسی احداث پارکینگ عمومی هم پیش رفته ایم و الان انتظار می رود این موضوع حل شود . خانم وزیری ، اقای رادمنش و آقای پاکنژاد از  این مرکز بازدید کرده اند و قول مساعدت و همکاری داده اند .

در ادامه این مراسم نجمه شاه چراغی نماینده معلمان این مرکز آموزشی  از زحمات محمد تقی نعمت اللهی در تجلیل از معلمان این مرکز تشکر کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم به جبران زحمات شما و همکارانمان بتوانیم انسان ساز باشیم و انشالله بتوانیم در مقابل فرزند شهیدتان شرمنده نباشیم .

محمد تقی نعمت اللهی در این مراسم گفت : من هرچه تلاش کنم نمیتوانم مثل شهید اصغر نعمت اللهی رفتار کنم شهید در زمان حیاتشان در این دنیا بدون هیچ چشم داشتی در دانشگاه فعالیت داشت و پس از گذارندن دوره های تحصیلی در تهران بدون هیچ چشم داشتی به آموزش در ایران کمک کرد

پدر شهید اصغر نعمت اللهی در ادامه افزود : زمانی که خواستم سرمایه ای برای آغاز کار به شهید بدهم دستم را بوسید و گفت من به پول نیاز ندارم ، ایشان در ادامه از وجود مرکز دیگری در یزد با نام شهید نعمت اللهی که به زوج های جوان اسکان می دهد خبر داد و گفت کیک ساختمان شانزده واحدی در یزد ساخته ایم تا زوج های جوان بصورت رایگان از یک تا پنج سال در ان اسکان داشته باشند .

عبدالحمید صابری مدیر آموزش و پروش ناحیه یک شهر یزد در این مراسم گفت : با درود بر روان پاک شهید اصغر نعمت اللهی و آرزوی تندرستی برای همه خدمتگذاران نظام علی الخصوص پدران ومادران شهید میخواهیم چراغ این مدرسه را هرجور که باشد روشن نگاه داریم .

وی در ادامه گفت : با آمدن ابرقویی توانسته ایم در این آموزشگاه متد جدیدی را ارئه کنیم که امروز در فضای آموزش سرآمد است . در این برنامه به ذات ایرانی اسلامی دانش آموزان ما توجه شده است و این بعد بسیار مطلوب و هماهنگ با برنامه ششم توسعه است .

صابری در ادامه گفت : خوشحالیم که در ایامی که مزین به نام امام هشتم است ، آیین بازگشایی این آموزشگاه برگزار شده است ، وقتی از کلاس بیست و هفت نفره ، هجده نفر در رشته پزشکی قبول می شوند این چیزی جز صداقت و توجه ویژه معلمین نیست .

وی در ادامه گفت : آموزش و پرورش با حمایت خیرین و خانواده شهدا در فضای معنوی خوبی به سر می برد و حمایت های خانواده نعمت اللهی در این آموزشگاه موجب شده است که مدرسه خوبی شکل بگیرد ، ضمنا از مهندس کشفی شهردار منطقه یک تشکر میکنم که در جلسه حضور دارند .

صابری در پایان صحبت هایش پیام سلام و عرض ادب دکتر شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش استان را به حضار ابلاغ کرد

مهندس کشفی شهردار منطقه یک شهر یزد در آیین افتتاح اموزشگاه شهید نعمت اللهی بعد از خواندن شعری که خود برای امام رضا سروده است گفت :شهدا با ایجاد یک حرکت فرهنگی فضای مناسبی را در کشور بوجود آورده اند که ما امروز در آن تنفس می کنیم  گفت : محله چهار منار یکی از قدیمی ترین محلات شهر یزد است و از محدود محلاتی است که حیات در آن وجود دارد و از آموزش و پرورش تشکر می کنیم که به حیات محله کمک کرده است

وی ادامه داد : سیاست گذاری شورای چهارم با حضور افردی مثل آقای رادمنش مقرر شد که ما فعالیت های عمرانی را در مرکز محلات شهر یزد انجام بدهیم ، در اقدام های اولیه آسفالت کاری آغاز شد و بعد پارکینک های محله ای تاسیس شد .

با شهرداری تاریخی هماهنگ کردیم که آنها هم کمک کنند زیرا بخش عظیمی از این محله زیر نظر شهرداری تاریخی است ، فقط نیاز است که تامین اعتبار شود و تا امروز با مشکلی روبرو نبوده اند ، ما به عنوان خدمتگذار در اختیار شما هستیم تا پشت در مدرسه وظیفه ذاتی ما است اما در درون مدرسه هم در خدمت دوستان هستیم و به مهندس علیخانی هم گفته ایم که کمک کنند .

وی در ادامه گفت : با هماهنگی شهرداری ناحیه تاریخی و کسب نامه تخریب از اداره میراث دیگر مشکلی نخواهد بود  

رادمنش عضو شورای اسلامی شهر یزد باحضور در این جلسه گفت : با عنایت به این که جلسات شورا در روز سه شنبه بسیار فشرده است اما با توجه  به اهمیت این موضوع همه کار ها را کنار گذاشتیم تا به این مراسم بیاییم .

وی ادامه گفت : 35درصد از مدارس یزد غیر قابل استفاده است و با شهرک سازی های جدید حدود 26 مدرسه کم داریم و مدارس فعلی هر مدرسه یک کلاس کم دارد. تشکر می کنم که خانواده نعمت اللهی با این اقدام به آموزش و پرورش کمک کردند .

این عضو شورا شهر گفت : ما در هر ماه یک و نیم مدرسه میسازیم و توانسته ایم سالی بیست و یک میلیارد برای ساخت مدرسه جمع آوری کنیم .

رادمنش در ادامه افزود : مدرسه شهید میرجلیلی ابرند آباد با دو هزار توامن ساختش آغاز شد و بعد کم کم پول ساختش فراهم شد.

هیچ انجمن خیری در استان به اندازه انجمن خیرین مدرسه ساز شکوفا نشده است و خدا را شاکریم که این امر اتفاق افتاده است به شهرداری هم پیشنهاد داده ایم که یک انجمن خیرین شهر ساز هم تاسیس شود .

رادمنش در ادامه گفت : خیر ها به ساختمانشان نمینازند بلکه انتظار دارند دانش آموزان این مدارس سرآمد باشند و در مدارج بالای علمی حضور داشته باشند و این از هرچیز برای خیرین بهتر است .

رادمنش در پایان از زحمات آموزش و پرورش ناحیه یک و شهرداری منطق یک تشکر ویژه کرد .

مهندس محمود دهقان قائم مقام شهردار یزد در این جلسه از طرف شهردار یزد شرکت کرده بود و ضمن تشکر از همه حضار به خاطر همه تلاش ها و زحماتی که برای آموزش در یزد می کشند گفت : با توجه به این که بافت تاریخی به صورت جهانی ثبت شده است توجه بسیار خوبی به بافت تاریخی شده است . نظر خود یونسکو در زمان ثبت هم این بوده است که بهتر است فضاهای آموزشی در بافت تاریخی ایجاد شود .

دهقان در ادامه افزود : با همکاری قسمت عمرانی آموزش و پرورش قول می دهیم مساعدت خوبی در زمینه تملک و بهسازی این بافت انجام شود . چنانچه بتوانید نظر میراث فرهنگی را جلب کنید و قالب طرح های میراثی عمل شود  میتوان به راحتی با اعتبار ثبت جهانی موارد مورد نظر را  در صورتی که در قالب طرح ای در نظر گرفته شده باشد تملک کرد یا در جهت تملک کمک کرد .

 سرویس عکس یزدفردا /محمد عارف جلالی

 

 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا