در نشستی فی مابین نماینده حوزه انتخابیه اردکان و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد مطرح شد: استان یزد نیازمند شرکت های حمل و نقل کار آمد و توانمند است

 طی جلسه ای صمیمی، دکتر تابش نماینده مردم شریف اردکان با مهندس محسن صادقیان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد دیدار و به گفتگو نشست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، محسن صادقیان در این جلسه ضمن تشریح قسمت های مختلف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، در بخش حمل و نقل، ناوگان اتوبوسی، ناوگان کالا و ایمنی ترافیک و در حوزه های راهداری، مباحث بهسازی، نگه داری، روکش و تعریض ها را برشمرد و مهمترین مشکل موجود در بخش حمل و نقل را فرسوده بودن این ناوگان دانست.

وی در ادامه به طرح مشکلات دیگر حمل و نقلی استان، از قبیل ارتباط ناسالم فی مابین تولید کنندگان و صنایع با شرکت های حمل و نقل، شرکت های حمل و نقل با رانندگان و پرداخت و دریافت پورسانت ها و کمیسیون های اضافی را از مفسده های این حوزه برشمرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، تصریح نمود: این اداره کل در جهت ارتقاء حمل و نقل استان، برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت را در دست اجرا دارد که با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین استان، ان شاالله جایگاه حمل و نقل استان، روز به روز ارتقاء خواهد یافت.

این مقام مسئول اضافه نمود: یکی از بهترین برنامه های مورد نظر این اداره کل، تهیه بانک های اطلاعاتی از بارهای حمل شده از مبدا استان و همچنین اجرایی نمودن سامانه های اینترنتی حمل بار می باشد تا با راه اندازی درگاه اینترنتی حمل بار، بتوانیم دلال ها و واسطه ها را حذف کنیم و به امید خدا ضمن نگاه جدی تر به معقوله تاسیس شرکت ها، شاهد شکل گیری شرکت های توانمند به جای شرکت های صوری و کاغذی باشیم.

شایان ذکر است، نماینده مردم شریف اردکان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت ها در بهبود شاخص های اقتصادی و اجتماعی، گفت: جایگاه صنعت حمل و نقل جاده ای بدلیل گستردگی حوزه فعالیت، در شکوفایی و ارتقاء سطح توسعه منطقه بسیار موثر است.

محمد رضا تابش، با اشاره به موقعیت استان یزد و حضور شرکت های بزرگ صنعتی، بیان نمود: در بسته های تشویقی رونق و اقتصاد در این بخش، پیش بینی های خوبی برای توسعه ناوگان حمل و نقل جاده ای و مسافری و احداث مجتمع های بین راهی شده است که باید از این ظرفیت به نحو شایسته ای برای استان بهره گرفت و بخش خصوصی و صنعتی نیز با داشتن گردش مالی مناسب، باید در این زمینه مشارکت لازم را داشته باشند.

دکتر تابش در ادامه، به نیاز شهرستان اردکان به توسعه حمل و نقل مسافری و بار اشاره کرد و اظهار داشت: کمبود حضور شرکت های بزرگ در شهرستان احساس می شود که انتظار دارم در این راه قدم های موثری برداشته شود و نسبت به افتتاح دفاتر این شرکت ها پیگیری لازم صورت گیرد

محمدرضا تابش در پایان، از زحمات مدیرکل سابق پایانه ها و حمل و نقل جاده ای استان تشکر کرد و برای مهندس محسن صادقیان آرزوی موفقیت نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا