یزد فردا : نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه باید علاوه بر تولید علم، به مسائل فرهنگی جامعه نیز بهای لازم را بدهد و خود را آمیخته با جریان اجتماعی بداند

 دکتر محمد رضا تابش در دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد با بیان اینکه تولید علم و دانش و پژوهش محوری از کارکردهای اصلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است اظهار داشت: دانشگاه باید خود را متعهد به ایفای مسئولیت های اجتماعی بداند و مسائل جامعه به خصوص آسیب های اجتماعی را با نگرشی علمی و کاربردی چاره اندیشی کند.

عضو هیات امنای دانشگاه علم و صنعت، عنوان داشت: هم افزایی و همگرایی دانشگاه ها و استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات همدیگر از جمله مواردی است که در شرایط حاضر و کمبود اعتبارات بسیار حائز اهمیت است و می تواند بخشی از نیازها و کمبودها را جبران کند و دستیابی به هدف مورد نظر یعنی توسعه بیش از پیش علمی کشور را تسهیل کند.

وی پیشنهاد کرد تا پایگاه مشترک منابع و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی برای استفاده مشترک دانشجویان مراکز آموزش عالی در استان یزد ایجاد شود که می تواند این مهم با محوریت دانشگاه یزد به عنوان دانشگاه مادر استان صورت گیرد.

نماینده مردم اردکان همچنین بر ارتباط بیشتر دانشگاه های استان با مراکز آموزش عالی معتبر داخلی و خارجی تاکید کرد و جذب حداکثری نخبگان و بهره گیری از روش های آموزشی نوین و خلاقانه را در دانشگاه های استان خواستار شد.

در این دیدار سید حیدر میرفخرالدینی به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه های دانشگاه فنی و حرفه ای در استان یزد پرداخت و در ادامه تابش در طی مذاکره تلفنی با ناصر شمس، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، مسائل و نیازهای این دانشگاه در استان را پیگیری کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا