کمیته میراث جهانی یونسکو، در چهل و یکمین اجلاس خود، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد که این ثبت موفقیتی بزرگ برای کشور و استان یزد است.

کمیته میراث جهانی یونسکو، در چهل و یکمین اجلاس خود، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد که این ثبت موفقیتی بزرگ برای کشور و استان یزد است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی استان یزد، سید محمود میر ابوالقاسمی نماینده استان یزد درشورای عالی استانها اظهارداشت: کمیته میراث جهانی یونسکو، در چهل و یکمین اجلاس خود، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد که این ثبت موفقیتی بزرگ برای کشور و استان یزد است.

 وی گفت: این شهر به علت وسعت، یکپارچگی و حفظ اصالت تاریخی استفاده از مصالح بومی و مصرف کمترین انرژی درتولید بناهای خشتی و هماهنگی کامل با اقلیم سخت و خشن کویری درمیراث جهانی یونسکو به تثبت رسید.که جا دارد از زحمات و تلاش های بی وقفه عزیزانی که در به تثبت رساندن این اثر ملی و بین المللی تلاش خود را به کار بستند قدردانی می کنم.

 
نماینده استان یزد درشورای عالی استانها در ادامه کمبود آب را اولین مشکل استان دانست و تصریح کرد: خشکسالی های پی‌در‌پی و کمبود بارندگی باعث شده که اکثر قنات ها و چاه های کشاورزی خشک یا کم آب شوند. مردم مجبور شده اند جهت آبیاری مزارع از تانکر استفاده کنند.

 
میر ابوالقاسمی با اشاره به مشکلات بهداشتی 3 شهرستان بهاباد که دورترین شهرستان از مرکز استان است تصریح کرد: این مناطق از لحاظ داشتن پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی به شدت درمضیقه هستند از وزیر محترم بهداشت درخواست توجه خاص به این موضوع را داریم.

 
وی در پایان سخنان خود به اقدامات اقدام خصمانه کنگره آمریکا در تصویب تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و آن را به شدت محکوم کرد و تاکید کرد: این مهم را نقض آشکار برجام می‌دانیم و از مجلس شورای اسلامی و دولت می‌خواهیم هر چه سریعتر نسبت به اقدامات متقابل و عملی که مصلحت نظام و مردم ایران است را اعمال کنند و از زیاده خواهی های دولت آمریکا جلوگیری کنند. همچنین بستن درهای مسجد الاقصا قبله اول مسلمین جهان توسط رژیم اشغالگر قدس را محکوم میکنیم و این عمل را جنایتی ضد انسانی و مخالف با روح ادیان الهی می دانیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا